Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Nastavení FPS

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
amis





Založen: 25. 09. 2008
Příspěvky: 4

Příspěvek Předmět: Nastavení FPS Odpovědět s citátem

Ahoj. Lze někde nastavit FPS? Ukazuje mi to skoro pořád 60, tak to vypadá, že je to někde nastaveno jako maximum. Potřeboval bych s tím trošku experimentovat.
Příspěvek Zaslal: pá listopad 21, 2008 17:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
NEMEC Jan





Založen: 03. 02. 2007
Příspěvky: 99
Bydliště: Brno

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Omezení na 60 fps je způsobené tím, že máš v ovladačích grafické karty zapnutou tzv. Vertikální synchronizaci. Stačí ji vypnout a pak už budeš limitovaný jen výkonem hardwaru.
Příspěvek Zaslal: út listopad 25, 2008 14:41
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
amis





Založen: 25. 09. 2008
Příspěvky: 4

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

NEMEC Jan napsal:
Omezení na 60 fps je způsobené tím, že máš v ovladačích grafické karty zapnutou tzv. Vertikální synchronizaci. Stačí ji vypnout a pak už budeš limitovaný jen výkonem hardwaru.

Díky. Já to chtěl zkusit spíš trošku stáhnout, ale zkusim i tu tvoji radu, co to udělá.
Příspěvek Zaslal: st listopad 26, 2008 7:45
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SRAMEK Tomas





Založen: 13. 10. 2008
Příspěvky: 183

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

A ja sem si furt rikal,proc mi to ukazuje max.60,6 fps.Dik
Příspěvek Zaslal: ne prosinec 14, 2008 11:37
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KAMENEC Matej





Založen: 02. 07. 2008
Příspěvky: 19
Bydliště: Zubří

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

amis napsal:
NEMEC Jan napsal:
Omezení na 60 fps je způsobené tím, že máš v ovladačích grafické karty zapnutou tzv. Vertikální synchronizaci. Stačí ji vypnout a pak už budeš limitovaný jen výkonem hardwaru.

Díky. Já to chtěl zkusit spíš trošku stáhnout, ale zkusim i tu tvoji radu, co to udělá.


ve vsech hrach plati- cim vic FPS tim vetsi plynulost- tim vetsi uspesnot Smile..jak v FPS hrach tak v simulatorech,arkadach atp.
Příspěvek Zaslal: pá prosinec 19, 2008 16:02
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
STEJSKAL Petr





Založen: 19. 03. 2006
Příspěvky: 743
Bydliště: vedle bordelu

Příspěvek Předmět: 60 FPS Odpovědět s citátem

Chci se zeptat, jestli je clovek vubec schopen rozeznat rozdil mezi 60 a 100 FPS? Ja mam ted pro RBR nastaveny v ovladacich graf. karty taky vertikalni synchronizaci, tudiz omezeni na 60 FPS a prijde me to naprosto stejne plynule jako pri 100 a vice snimcich.

_________________
RETROMEDIA RALLY TEAM manager
Příspěvek Zaslal: st březen 31, 2010 9:11
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KEBERT Martin





Založen: 10. 07. 2009
Příspěvky: 224

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

KAMENEC Matej napsal:
ve vsech hrach plati- cim vic FPS tim vetsi plynulost- tim vetsi uspesnot Smile..jak v FPS hrach tak v simulatorech,arkadach atp.
Ve vsech ne. Prave v simulatorech (nebo vsude kde se hybe cela scena) bych rekl ze vertikalni synchronizace je zadana. FPS (vykresleni, nikoliv vypocet) je tako omezeny na frekvenci monitoru, t.j. na monitor se dostane vzdy cely jeden snimek.
Pri vyple synchronizaci se muze stat, ze pri pohybu cele sceny vidis scenu mirne rozskublou na nekolik bloku. Nejak takhle:
|-----------------|
 |-----------------|
  |-----------------|
   |-----------------|
    |-----------------|

Namisto celku:
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|

Duvodem toho rozskubnuti je ze kazdy ten pruh je vlastne z jinyho snimku. Vertikalni synchronizace zajistuje aby se na monitor dostaly vsechny pruhy tehoz snimku.

BTW. Vzhledem k tomu, ze monitor je schopen zobrazit maximalne tolik snimku, jakou ma frekvenci (napr 60Hz = 60FPS), pak vyssi FPS nez je frekvence monitoru stejne nezaregistrujes (pri FPS vyssim nez je frekvence monitoru pak na monitor nedojdou vsechny snimky).
To co se resi u grafiky, neni ani poradne FPS jako takovy, jako spis rozkolisanost FPS (priklad: snimek jednou za cca 42ms je 25FPS a bude to naprosto plynule, ale snimek jednou za 10ms a kazdy dvacaty snimek bude mit pauzu 100ms bude cca 68FPS a pritom se to bude silene trhat).
Tenhle problem s grafikou se vlastne resi hrubou silou (grafika je natolik vykonna, ze i pri nejhorsi mozne pauze nevznikne mezera delsi jak, rekneme, 16ms), castecne se to da resit i tou synchronizaci (vznikne cas na dovypocitani i toho nejpomalejsiho snimku a na monitor je to dodavano v konstantnim sledu, takze pripadna pauza nebude tak velka).

Tohle by ti lip a presneji rekl asi nejaky paran, ja to beru ciste teoreticky.
Příspěvek Zaslal: st březen 31, 2010 9:37
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
STEJSKAL Petr





Založen: 19. 03. 2006
Příspěvky: 743
Bydliště: vedle bordelu

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Krasne! S tou frekvenci monitoru vs. FPS jsem to predpokladal. Diky za nazornej priklad.

_________________
RETROMEDIA RALLY TEAM manager
Příspěvek Zaslal: st březen 31, 2010 10:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KEBERT Martin





Založen: 10. 07. 2009
Příspěvky: 224

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tedko jsem se od kolegy-parana dozvedel, ze nektere grafiky ten volny cas pri zaple synchronizaci vubec nevyuzivaji.
V takovym pripade je ta vertikalni synchronizace uzitecna jen na ten rozpad obrazu, ne na vykon, tam to muze byt skoro naopak. Pokud totiz takova grafika nestihne udelat cely snimek, pak je vynechan a vykresli se az ten dalsi nebo az treti (v tu chvili spadne FPS z 60 na 30 resp na 15FPS).
Takze u tech grafik kde se ten volny cas nevyuziva je potreba hrubeho vykonu tak jako tak (mozna jeste vic).
Příspěvek Zaslal: st březen 31, 2010 10:18
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme