Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Fyziky na pluginu - pořádek nebo anarchie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 105, 106, 107  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jste pro zavedení jednotných fyzik?
Ano, jsem pro jednotné fyziky.
87%
 87%  [ 448 ]
Ne, jsem pro více fyzik.
12%
 12%  [ 62 ]
Celkem hlasů : 510

Autor Zpráva
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jsem si ten zaznam z brzdy detailne prohledl a vysvetlit si to neumim. Jde evidentne o chybu. Duvod se pokusim vypatrat. Priznavam se, ze me to ale ani nenapadlo, ze by to nemuselo odpovidat...

Michal Hrbacek: Zadna tovarna neudava prubehy, pouze maxima a i ta jsou kolikrat silne zkreslena, viz udaje o WRC. Priklad, Subaru uvadi o modelu WRC 05 maximalni vykon 300 Hp, jako vsichni a k tomu maximani kroutici moment 589 Nm pri 4000 otackach. To ovsem znamena, ze pri 4000 otackach ma 330 Hp, tedy o 10% vic, nez uvadi jako maximum vykonu. Dalsi prubeh momentu uvedeny neni, ale pokud nezacne moment okamzite padat alespon stejne rychle, jako rostou otacky, je skutecny vykon jeste vetsi. Chapes, proc jsou tedy i oficialni tovarni data celkem k nicemu? A ani default RBR auta nemaji 300 koni, bez ohledu na pouzitou metodu vypoctu ve vsech pripadech tento vykon vychazi vetsi Wink

Vychazet se tudiz da jaks taks z maxima krouticiho momentu a hleda se co nejlepsi pouzitelna krivka momentu.

Jarda Vaculik: Ted nemluvim za kluky z MCR, ale za sebe a za kluky kolem Eura. My rozhodne odmitame, aby se v Euru jelo s fyzikami motoru na zaklade krivky turbo pressure od Black f., o ktere jsem presvedceny, ze je spatne. Nicmene to je vsechno jeste v reseni...

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: pá únor 23, 2007 12:13
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
STEPANEK Jakub





Založen: 19. 04. 2006
Příspěvky: 142
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Já teda nevim přesně co tady řešíte protože to celý nečtu,ale myslim si, že kroutící moment vzhledem k výkonu (PS) se nedá takhle počítat. Třeba že jeden motor s 283 PS má krouták 360 Nm, ale druhej stejnej motor (jinej výrobce) s 283 PS má krouták třeba 430 Nm. A v tom je právě ten rozdíl jak který auto jede. Jestliže je daná horní hranice max 300PS tak krouták je ničím neomezenej,tudíž záleží na každym týmu a výrobci jak si s tim umí poradit.Kroutící moment záleží na spoustě věcí a né jenom na výkonu v koních.
Příspěvek Zaslal: pá únor 23, 2007 12:19
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jakub: To pprave nemas pravdu. U jakehokoli rotacniho motoru plati

P = Mk * omega

kde omega je uhlova rychlost klikovky a spocita se jako 2 pí * rpm / 60


Samozrejme plati prepocet pro konkretni otacky.

Vykon a kroutici moment maji tu samou krivku vynasobenou uhlovou rychlosti klikovky.

EDIT: Omluva, opet ty jednotky... viz dalsi prispevek Jardy Pancochy. Prepocet P (W) na P (Hp) je krat 1,36E-3; na P (PS) je to krat 1,34E-3


Naposledy upravil FRIC Miroslav dne pá únor 23, 2007 12:46, celkově upraveno 1 krát

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: pá únor 23, 2007 12:24
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Pro jednoduchost zde opět uvádím přepočet tohoto vzorce na pro nás používané jednotky, tzn. Horsepower HP a N.m - krouticí moment. Zhruba platí (podle fyziky) že:

P [HP] = moment [N.m] x RPM / 7121
Příspěvek Zaslal: pá únor 23, 2007 12:44
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
STEPANEK Jakub





Založen: 19. 04. 2006
Příspěvky: 142
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jasný, tak jsem to přečetl celý a při konkrétních otáčkách se toto teoreticky spočítat dá. Mám člověka kterej se tomuto trochu v reálu věnuje a přislíbil pomoc v podobě zaslání ruznejch grafů a vzorečku s nějakym vysvětlení. Ale dneska celej den neni a bude až zejtra večer takže se budu snažit co nejdřív ho sem dokopat. Jestli to něčemu pomůže,nevim.
Příspěvek Zaslal: pá únor 23, 2007 13:14
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Pro všechny... pomůže cokoliv. My nejsme vševědové a jak se fyziky začaly řešit, tak jsem psal žádosti po všech fórech a nic a nyní vidím, že se pomoc dá najít.

Všechno se hodí. Ale zejména potřebujeme průběh momentu defaultního WRC. To je nejvíc potřeba. Potom ale samozřejmě průběhy jakéhokoli dalšího WRC nebo N4. Skupina S1600 jde bokem, tak není tak složitá.
Příspěvek Zaslal: pá únor 23, 2007 13:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tajemstvi grafu rozlusteno Very Happy

Image

Vec se ma tak, ze kroutici moment je zobrazovan na kolech, tj. nizsi o ztraty v prevodech. Vykon je zobrazovan po prepoctu na motor (podelen ucinnosti prevodu, zde cca 0,92). Skutecny kroutici moment motoru je tedy take vetsi stejnym rozdilem.

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: pá únor 23, 2007 15:34
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
STEPANEK Jakub





Založen: 19. 04. 2006
Příspěvky: 142
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Mám tady něco od Pavla Kučery, fa. SAABTUNING. Tohle mi posla po přečtení tohohle fora. ,, Fric má obecně pravdu, základně fyzikálně platí že výkon se rovná vykonané práci za čas, což se dá také vyjádřiv jako součit působící síly a rychlosti (poměr dráha za čas). co se týče vztahuj u rotujících částí je výkon roven součinu momentu a uhlové rychosti, tzn. že moment a výkon jsou v závislosti na dalších parametrech v přímé úměře. Platí že P=Mk x 2 x pi x n samozřejmě v jednotkách SI. To je obecné pravidlo z fyziky a mechaniky tuhých těles.Ten graf je nesmysl,max výkon u eva9 při 3800 je pí... a krouták takhle dolu od 3500 určitě nejde.evo má max výkon kolem 5600 (starší měly při ještě větších) což ale stejně nekoresponduje s uvedeným grafem kde klesá výkon už od ca 3800, nic víc se z toho vyčíst nedá. ,, potom mi poslal ještě tohle s tim,že jsou tam ale jen hodnoty, né grafy. http://gamma.nic.fi/~globe/rally/paradise/stat/carspecs.htm .
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 0:26
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

To Jakub: Je škoda, že píšeš takový řekl bych nic velice říkající příspěvek, kde se také opakuje to co jsme již tady napsali (vzorec).

Laskavě si odpustte takovou kecy jako max výkon eva9 při 3800 je pí..., tak bysme se tady v diskuzi nedostali vůbec nikam.

Jestliže tento graf pochází z motorové brzdy, tak je to reálný graf. Netuším, nakolik se motory eNek mohou upravit oproti seriové verzi, kde se objevují údaje. Max Power: 206kW @ 6000rpm, Max Torque: 355Nm @ 3000rpm

To jsou ale údaje z civilního eNka. Bylo by dobré vědět, jestli je to tak i u závodního eNka.

A ještě jednou, odpusťte si řeči typu, toto je blbost a nenapsat proč je to blbost a věc uvést na pravou míru.[/i]
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 8:34
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jakub Stepanek: Kolego, nemas pravdu, pi**na to neni. Duvod je velice snadny. Zalezi, taky na konkretnim nastaveni ECU. Zde je na brzde namereno 533 Nm na kolech, coz po prepocitani ztrat vychazi na cca 580 Nm na motoru. Co vim z jineho, ceskeho, zdroje, tak jejich Evo 9 ma maximalni kroutak mensi (500-550 Nm podle paliva), ale ma jeho prubeh pozvolnejsi. Tedy maximum vykonu ve vyssich otackach. Abys dosahl maximani vykon v otackach vyssich, tak musis mit celkem vyrazne mensi maximum krouticiho momentu (a nebo mit vyrazne vyssi maximalni vykon, coz by naznacovalo jisty konflikt s pravidly, ehm...). To je neco za neco a nemyslim si, ze se to vylucuje (napr. Sohlbergova Impreza N12 z PcWRC ma maximalni vykon pri 4300 otackach, naopak napr. Pech uvadi 460 Nm pri 4000 otackach a 280 koni pri 5600 otackach). Takze priste s temi svymi pi**vinami trosku uber.

Ad WRC, to co jsi poslal jsou vcelku zname tabulky, ktere ale moc nepomuzou a dokonce je v nich drobna chyba. Jak je uveden vykon, tak tam je napsano, ze jde o vykon maximalni, coz neni pravda. Tech 300 koni pri uvedenych otackach plati a napsat vykon dvojtecka trista koni pri x otackach a zaroven nelhat jde. Skutecnost je takova, ze maximalni vykon je dosazen v otackach nizsich a na hodnotu 300 koni klesne prave v uvedenych otackach.

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 10:43
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jarda: Udaje s civilnim nezamenuj, to fakt nejde, kvuli restriktoru Wink

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 10:45
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No já píšu ... já to zaměňovat nechci, problém je že to tady někteří lidi zřejmě zaměňují.
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 11:18
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
STEPANEK Jakub





Založen: 19. 04. 2006
Příspěvky: 142
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak pánové, jasně jsem napsal že přeposílam to co napsal on mě po přečtení vašich názorů, já jsem to nijak neupravoval a proto tam jsou slova jako pí.. atd. Šlo o naší komunikaci přes ICQ kterou jsem prostě vložil sem, za to omlouvám. Tenhle člověk se věnuje laděním motoru v reálu a myslím že dosti uspěšně. Jediný co napsal tak že s Mírou souhlasí a to je snad dobře ne?? To že se mu nezdá graf z brzdy na EVO 9 je jen jeho názor kterej nikomu nevnucuje. Takže, po vašich reakcích asi nemá cenu cokoli řešit dál,protože jak je vidět tak všechno znáte.Potom ale nechápu, o čem tohle vlákno teda je. Ještě jednou se omlouvám,už se to nestane.
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 12:39
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jakube, tak promiň ... ono to nebylo zcela zřetelně odděleno a jak říkám, i když je to jeho názor, tak pokud nenapíše vysvětlení, proč si o tom myslí že je to pí... tak je to zbytečné to sem psat.

Řešit samozřejmě je toho spoustu, tak se prosím neurážej. My se pouze snažíme něco zjistit. Řeči typu že to co děláme je blbě bez vysvětlení proč je to blbě, jsou zbytečné, to je snad jasné.

Kdyby byl ten tvůj známý tak hodný a napsal, proč si to myslí, proč tento graf jen nevypovídá o určitém chiptuningu atp., tak by nám to naopak pomohlo.
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 14:08
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
KOLECKAR Tomas





Založen: 26. 03. 2005
Příspěvky: 89
Bydliště: Slušovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Kubo v klidu Wink U sériové evo9 takhle ten graf oravdu nevypadá.Je to graf závodní evo9.A tady možná nastala chyba. Tam kde výkon závodní evo9 končí u seriové začíná. Shocked

_________________
#47 Schumi

www.hsfrt.ic.cz
Příspěvek Zaslal: po únor 26, 2007 14:09
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 105, 106, 107  Další
Strana 5 z 107

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme