Právě je čt květen 16, 2024 18:22
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Jste pro zavedení jednotných fyzik? |
Ano, jsem pro jednotné fyziky. |
|
87% |
[ 448 ] |
Ne, jsem pro více fyzik. |
|
12% |
[ 62 ] |
|
Celkem hlasů : 510 |
|
Autor |
Zpráva |
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
citace: |
A jsi si jistý že výpočetní systém RBR používá právě tento výpočetní systém ?? |
Pokud ne, tak je zcela bezpredmetne zadavat realne hodnoty Mk.
Navic se tu Jarda snazil tvrdit, ze vychazel z toho, ze tento staletimi fyziky overeny system nefunguje ani v realu. Coz je usmevne. Ale chyba se prihodit muze, napr. v jednotkach (coz predpokladam). Toto viz Jardova veta o Peugeotu 207 THP a grafech z Automixu. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 21, 2007 15:40 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Zajímalo by mně co myslíš tím vymýšlet vymyšlené... tomu opravdu nerozumím. Samozřejmě že systém vymyšlený je, ale kromě tvůrců RBR to přesně neví pokud vím nikdo. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 16:45 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
citace: |
Co se týče výkonu, tak ten je celkem nepodstatný a jeho křivka je pouze informací pro ladění převodovky. My samozřejmě daný vztah (i když upravený pro N.m -> HP tzn. Power [HP] = Torque x RPM / 7121 pro atmosférický motor) respektujeme. Bohužel se mi nikde nepodařilo vypátrat jaký vztah platí pro turbo motor, součinitel 7121 totiž evidentně pro něj není správný (ověřil jsem to např. na křivkách P207 Turbo na automix.cz). Proto používáme součinitel 8740. |
Zajimalo by me, co jsi overoval na Automixu, protoze to, co pises neni pravda. Na 90% ta Tvoje chyba vznikla kvuli jednotkam. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 21, 2007 17:00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
To co jsem ověřoval na Automixu je blbě. Na to jsem už přišel. Ale tady neřeším opravdu ani tak ten výkon, tak jako křivku momentu a je opravdu pořád otázkou (a pozor neříkám že náš systém je zcela správně, jen mi přijde správnější) jakým způsobem se správně spočítá křivka momentu z parametru VE.
Jestli toto víš, tak jsi machr a moc by mně to zajímalo
BTW těch věcí je víc, které bych probral, ale nějak se mi nechceš ozvat na ICQ .. nešlo by to ? |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 17:05 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Dnes jsem si na základě Mirkových příspěvků ověřil pár věcí a píšu zde výsledek.
Nikomu není přesně jasné, taký je průběh turbo pressure pro výpočet momentu z VE. Názory jsou v podstatě dva a to:
Rueda - rozdíl mezi Tq a VE (zde je ovšem otázka podle čeho to počítat, protože v default cars jsou dva průběhy Tq mimo MG)
BlackF - tlak je ze začátku konstatní a dosahuje 2.85, což s koeficientem 190 pro S1600 dává dohromady 540 N.m vzhledem k max. VE (1.00) u default aut. Což je hodnota která právě přesně odpovídá Car Info. S tímto průběhem počítáme my.
U BlackFa je ale problém (netuším kde tento průběh zjistil), že tlak neklesá natolik, aby přepočet pomocí vzorce P = RPM x Torque / 7121 dal patřičný max. výkon. U P206 s použitím jeho křivky to udělá 368 HP, což je moc. Proto jsme zavedli přepočetní součinitel 8740, kdy to již odpovídá. Z fyziky a automixu už vím, že je toto špatně.
Bohužel ale nejsme schopni přesně zjistit křivku turbo tlaku a na tom to celé stojí.
Pokud ovšem přepočítáme VE podle Ruedovy křivky a koef. 7121 a nebo BlackF a koef. 8740, tak dojdem zhruba ke stejným výsledkům.
Pokud tedy spočítáme zhruba stejné parametry VE, tak je celkem nepodstatné, jakou metodu použijeme.
Ve stávajících fyzikách je problém ve tvaru křivky a max. momentu. Jestliže má vzhledem k VE P206 moment 540 N.m, tak N12 má jednoznačně přes 600 a v této věci jdou obě věci zcela bokem. Maximální VE má prostě N12 o 11.5% vyšší.
A ať již budeme používat fyziky jakékoliv, tyto poměry by opravdu měly odpovídat.. zde na to nepotřebujeme vůbec žádnou metodu. Pokud si řekneme že u turbo motoru VE=1.00 znamená 540 N.m tak snadno můžeme ověřit max. moment u dalších aut. Je to sice jen zlomek parametru motoru, ale za to spolehlivě ověřitelný. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 20:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Na ICQ jsem Ti psal a nic... a taky jsem Te dvakrat autorizoval
Jardo, to, ze jsi uznal, ze ten prepocet je spatne je skvele. Ted jeste pochopit dusledky...
V realu je omezeny vykon aut, neexistuje omezeni krouticiho momentu, protoze neni treba (obe veliciny jsou spolu pevne svazane).
Jakmile ale zmenis prepocet, tak se dopoustis obrovske chyby, protoze muzes vytvorit mnohem silnejsi motor, nez dovoluji predpisy WRC.
Vysvetleni je proste. Hnacim prvkem motoru je kroutici moment, jeho energetickym projevem je prace a ta vztazena na jednotku casu je vykon. Co tim chci rict? Ze auto, ktere dle Vas splnuje predpisy, je nesplnuje, protoze ma vyrazne vetsi vykon nez 300 koni. Jak jsi rekl, vykon je v RBR nepodstatny, jen ho ukazujes, protoze je nazornejsi. V realu je to podobne. Ovsem nemuzes rict, ze je nepodstatny, pokud vychazis z toho, ze musis dodrzet +- jeho maximum Chapes? Vas Focus ma 370 koni, je tedy "letadlo" coz se ukaze teprve pri spravnem prepoctu, z newtonmetru to neni videt.
Je jedno jestli kone nebo newtonmetry, z obojiho se dozvis totez, pokud dodrzis zakonitosti. A zrovna tak Ti oboje musi spadat do predpisu.
Tim se dostavame taky k tomu, ze tovarny svym udajem o krouticim momentu casto prozrazuji, o kolik prekracuji 300 koni (priklad Focus 06, 550 Nm @ 4000 rpm = 309 Hp -> nezname tvar krivky momentu, ale maximalni vykon muze byt i vetsi; Impreza 05, 589 Nm @ 4000 rpm = 330 Hp...).
EDIT: Promin, psali jsme zaroven... |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 21, 2007 20:55 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
To co říkáš o tom Focusu pravda není. Ty jsi zřejmě nestihl nebo nečetl můj poslední příspěvek.
Velice oceňuji kloudnou diskuzi o tomto problému, takže bych byl rád kdybychom vydrželi oba a dopracovali se ke slušnému výsledku.
Ve svém příspěvku píši, že vím o tom, že naše křivka momentu není zcela správně. Nicméně ne její max. hodnota ale její klesání na místo kde bývá max. výkon. Celé to ale vychází z toho že nemám správnou křivku turba a tu bohužel nemůžem nikde sehnat.
To co jsi napsal o max. výkonu, že již při max. momentu přesahuje 300 HP je zajímavé a musím přiznat že jsem si to neuvědomil.
Základ všeho je ale v RBR parametr VE a jak jsem již napsal, pokud použiješ naši metodu, vyjde ti nějaká hodnota max. výkonu. Pro tento výpočet tedy nemůžeš použít koef. 7121. Pokud použiješ ale průběh od Ruedy, který podle mne není přesný, tak 7121 použít můžeš a výkon vyjde zhruba stejně.
Základem je ovšem to samé VE. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 21:09 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Super Jardo. Fakt jsi mi udelal radost.
Ano, psal jsem to pred Tvym poslednim prispevkem. A musim par veci opravit, napr. ze Focus je letadlo jedine za predpokladu, ze Vase krivka momentu je do hry zapasovana spravne. Jinymi slovy pokud je Vase metoda dobre, je chyba pouze v krivce, ktera by mela padat rychleji.
Spis si ale myslim, ze v te krivce TP od Black f. je taky chyba. Sam vidis, ze P206 WRC by mel 368 koni, coz nema. Tenhle fakt potvrzuje i naprosto laicke srovnani, kdy vezmes do RBR originalni P206 a hned po nem Focus 06. Ja z nich nemam pocit, ze by mely stejny vykon. Ta sama vec je kolem one Imprezy N12. Auto s krivkou momentu, jakou jsi vlozil na grafu jede uplne jinak, nez Imreza N12 ve hre. Myslim, ze mam velmi dobrou praktickou predstavu, co znamena krivka krouticiho momentu pro jizdu a muzu Ti rict, ze pocitove jede ta Impreza zcela jinak s pomerne vyrovnanym krouticim momentem v rozpeti 3000-5000 otacek. Zkousel jsem vcera mnohokrat jizdou z nuly na ctyrku (na petku se nerozjede) najit v chovani motoru onu vlnu pri 750 otackach, co na tom grafu mate, ale bohuzel. Trvam na tom, ze nic takoveho v sobe Impreza N12 neukryva...
PS
Naposledy jsem Te zkousel kontaktovat na ICQ ve 21,14 dnes a opet bezvysledne
PS2 (to je jak Play Station ):
Jsem rad, ze jsme se prehoupli alespon pres ten prepocet vykonu. Fakt diky i za to.
PS3 (EDIT):
Kristian Sohlberg uvadi o sve Prodrive Impreze N12 tyto udaje:
285hp @ 4330rpm
560nM @ 3400rpm
Sam musim priznat, ze me prekvapily. |
Naposledy upravil FRIC Miroslav dne st únor 21, 2007 21:33, celkově upraveno 1 krát
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 21, 2007 21:25 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRUDER Martin
Založen: 12. 10. 2005 Příspěvky: 1060 Bydliště: Chotyně
|
Předmět: |
|
|
Je fajn kluci že se o tom dokažete bavyt bez hadek a pro nas nezasvecene aspon poodhalite neco z technickych parametru RBR Tahle diskuze je určitě fajn a všichni mužem vidět že se daří i dohoda na jednotnbych fyzikach díky Je to lepší vědět vše než když se da jen hlasovat kterou fyziku chceme použít. |
|
_________________ EURORALLY TEAM
www.montek-motorsport.cz |
Zaslal: st únor 21, 2007 21:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No teda nevím jak bys chtěl tu vlnu najít, dyť ti hra takové nízké otáčky sotva dovolí. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 21:34 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VALENTA Lukas
Založen: 27. 03. 2005 Příspěvky: 60 Bydliště: Litvínov
|
Předmět: |
|
|
No nedá mi to a taky se zapojim do diskuze
Podle čeho usuzujete, že RBR s tim turbem počítá? |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 21:40 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Co se týče FOcusu, tak jsem si do grafu nahodil původní fyziku Focuse 06, tak jak byla hned před naší opravou. Parametry VE se držely velice dlouho nad 1 a výsledek ??
Naším propočtem 600 N.m od 1950 do 3750 otáček a výkon (podle našeho výpočtu) dlouze přes 300 a max. 350 HP.
Pokud bys to takto spočítal ještě se správným převodem, tak by byl výkon oproti našim pouhým 370 HP, 430 HP.
Pokud na tyto VE aplikuji Ruedovu křivku, tak mi vyjde 400 HP. Je celkem nepodstatné, že s tou křivkou vyjde moment 540 N.m, což je celkem ok, s tou metodou ale vyjde u P206 520 N.m a výkon stejně vyjde 340 HP.
Naše metoda u P206 ukazuje 540 N.m a 300 HP (při 7121 368 HP), což je poměrově stejné.
Takže v tomto svinčíku babo raď. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 21:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Viz dlouhé diskuze na fórech BH Motorsports....
Pokud uděláš vozidlo s VE 1 a dáš atmo motor, tak pojede pomaleji výrazněji, než když dáš turbo motor. Přepínač turbo 0 1 znamená, že program přepočítává VE na skutečný moment jiným způsobem. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 21:44 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
To Mirek Fric: Nevím kde je v ICQ problém. Napsal jsem ti snad 20 zpráv a to z QIPu, ICQ 2003ProB a ICQ 2 GO a pořád nic. Od tebe mi došlo: "Jardo ?" a to je vše. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 21:45 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
EDIT: Doplneno
Takze jedna moje omluva. Mas pravdu, tak nizke otacky dosahnout nejdou. Chyba byla v tom, ze vcera jsem to zkousel na standardnich digitalnich ukazatelich a ty tak nizko nemeri. Ted jsem nainstaloval analogove a tam je videt minimum cca 2000 otacek. Jeste jednou omluva.
Presto mi analogove jeste vic potvrdily, ze ten prubeh je jiny, nez Vami naznaceny grafem. Ve 2500 otackach jeste auto pomerne vyrazne nejede a prave v tech 2500 oziva, maximalni rychlost pohybu rucicky je podle oka pri cca 3500 otackach a je vyrazne vyssi nez pri 2500.
To (mozna kupodivu) potvrzuje vypocet na zaklade Ruedovy metody. Dle autora je maximalni moment 537Nm pri 3500 otackach. Resp. netvrdim, ze to potvrzuje Ruedovu metodu co do velikosti momentu, ale co do tvaru krivky ano.
Chovani motoru soucasnych N4 potvrzuji jako realne i lide, co s vozy N4 vicekrat jeli. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 21, 2007 21:48 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|