Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Manuál pro nastavení auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Nespokoj se s malem, kdyz nevis, zda-li to muze byt jeste lepsi.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: po prosinec 08, 2008 20:53
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
NESVADBA Ales





Založen: 01. 01. 2006
Příspěvky: 151

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

BICA Martin napsal:
Pokud ti to odskakuje tak jedině tlumičema, ale nejdriv zkontrolovat jestli ti nejdou pruziny nadoraz, tomu musis zamezit a pak to doladit rychlou kompresi a zpetnym razem.
prosim te promin,ale jak poznam,ze mi jdou tlumice do dorazu? Embarassed
Příspěvek Zaslal: po prosinec 08, 2008 21:35
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ja to delam tak, ze si pustim replay treba na skole a koukam na auto z boku a jeste si to na brodu zpomalim abych videl poradne na kolo. Kdyz zajede do podbehu a pak se prudce odrazi tak je to jasna znamka dorazu. Potom musis pritvrdit pruziny. A pokud se ti zase auto odrazi ihned po najezdu do diry aniz by se poradne zasunul zaves tak to je znamka, ze mas moc tuhe pruziny, potazmo tlumice moc velke tlumeni rych.komprese.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: po prosinec 08, 2008 21:59
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
NESVADBA Ales





Založen: 01. 01. 2006
Příspěvky: 151

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

BICA Martin napsal:
Ja to delam tak, ze si pustim replay treba na skole a koukam na auto z boku a jeste si to na brodu zpomalim abych videl poradne na kolo. Kdyz zajede do podbehu a pak se prudce odrazi tak je to jasna znamka dorazu. Potom musis pritvrdit pruziny. A pokud se ti zase auto odrazi ihned po najezdu do diry aniz by se poradne zasunul zaves tak to je znamka, ze mas moc tuhe pruziny, potazmo tlumice moc velke tlumeni rych.komprese.
tak ti dik,zkusim
Příspěvek Zaslal: po prosinec 08, 2008 22:11
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CERVENKA Filip





Založen: 09. 11. 2006
Příspěvky: 581
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Martine to se řekne, ale hůř dělá. Já co ladím, tak je to z 80% k horšímu. Very Happy Ale tak mě vždycky jednou za čas chytne "ladící" a tak to valím a valím. Smile

_________________
-> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem)
Příspěvek Zaslal: st prosinec 10, 2008 16:52
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Sem teďka trošku zase teoreticky špekuloval o tlumičích a chtěl bych se tady o tom ještě trošku pobavit. Jedná se mi zejména o asfalt.

Všeobecně se nejvíce používá nastavení, kdy rychlá komprese má na asfaltu menší hodnotu, než ráz a zpětný ráz. Z reálného hlediska je to nesmysl, tam se používá na rychlou kompresi vždy největší hodnota. Nicméně, tlumiče v reálu jsou nastavitelné ještě vzhledem k rychlosti atp. což v RBR není.

Ale zpět k RBR. Všichni se shodneme na tom, že auto by mělo na asfaltu nerovnosti "žehlit". Obvyklé nastavení pak vypadá cca takto: 5,0 - 7,0 - 1,0 - 4,0 (např.). Jenže co takové nastavení znamená ? Podle mne toto: Auto vjede na nerovnost, celkem malá hodnota nechá vzpěru propružit a jak se vrací, tak vysoká hodnota zastaví kmitání. Příliš vysoká hodnota zpětného rázu zde může podle mne způsobit příliš tvrdé chování při běžných nerovnostech. Malá hodnota zase skákání vozu.

Zásadní problém ale přichází u rychlé komprese. Já mám na Impreze N12 (prozatím) hodnoty vepředu 5,5 - 6,5 - 1,0 - 4,5. Auto se chová ve většině situací bych řekl ideálně. Nicméně, na problém nastavení mne upozornila RZta Strýčkovy - Poříčí. Tam sem jel posledně skok za na rovině v lese za koncem RZty Strýčkovy okruh totálně naplno. Po dopadu auto nechutně odskočilo, prostě vyloženě odpružilo a odskočilo jak koza. Z mého nastavení si to vysvětluji jedině tak, že právě v takovém okamžiku byl dosažen práh rychlé komprese a aktivovala se nízká hodnota tlumičů (4,5 vepředu, 3,1 vzadu), což nestačilo na utlumení a auto odskočilo.

Takže teoreticky by ideální nastavení mělo být udělané tak, že hodnota rázu by měla být tak měkká aby auto vjezd na nerovnost vyžehlilo, ale ne zase příliš. Zpětný ráz dobře utlumit, nepřehnat. No a pak najít ideální hodnotu prahu rychlé komprese. Tu můžeme hledat pouze na českých tratích, na Francii žádný skok není. A pak, jak najdeme tu mez na skocích, tak nastavit rychlou kompresi na dostatečně vysokou hodnotu, aby tlumiče kmitání na těchto skocích okamžitě ztlumily.

Opravte mne pokud se pletu....
Příspěvek Zaslal: čt březen 26, 2009 13:07
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Na skoku jde především o zpětný ráz. Hodnota útlumu zpětného rázu musí být dost vysoká, jinak auto po dopadu odskočí.

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: čt březen 26, 2009 13:32
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Mirku, a k čemu by pak byla rychlá komprese ???
Příspěvek Zaslal: čt březen 26, 2009 13:42
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak, volal jsem teď s Karlem Kunclem, trošku sme to probrali (trošku je možná slabé slovo Very Happy ), tak si z toho dovolím udělat resumé...

Zásadní problém celého nastavování tlumičů zejména na asfaltu je stanovení problémových míst (dír, skoků atd.) a stanovení prahu rychlé komprese. Já jsem např. měl zato, že skoky jsou největším rázem, ale dle diskuze s Karlem asi nejsou. Větším problémem jsou třeba díry atp.

Mez rychlé komprese je pak třeba nastavit výše, než vyžadují skoky na Příbrami. Počítal bych, že setup na Francii pak může mít tuto hodnotu prahu níže. Potom se pro chování auta na skoku vezme nastavení komprese a zpětného rázu a naopak pro díry a takové chytáky rychlá komprese. Je potom jasné, že zpětný ráz musí být tak jak říká Mirek nastaven vysoko, protože tím se právě řeší odpružení auta po doskoku a utlumení tohoto kmitu.

Takže to vidím tak, že budu teď projíždět tratě a dělat mapu nakopáváků ... Rolling Eyes
Příspěvek Zaslal: čt březen 26, 2009 14:07
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ještě si sem dovolím napsat vysvětlení odskoku, který se mi přihodil v lese směrem na Poříčí....

Za normálních okolností moje nastavení prahu rychlé komprese stačilo, aby se skoky řešily kompresí a zpětným rázem. Tady jsem jel ale příliš rychle, práh nestačil a počítalo se s rychlou kompresí. Tam byla ale nízká hodnota, tlumiče pružiny dostatečně neutlumily, a auto odskočilo.

Tak doufám, že už tomu zase trošku více rozumím Very Happy
Příspěvek Zaslal: čt březen 26, 2009 14:12
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jardo já už po snahách nastavit C4 na Příbram nerozumím ničemu. Jde o to sladit to dobře s pružinama, aby nebraly všechno jen tlumiče. Ale mě se to doposud nepovedlo, nebo už nevím. Možná od auta chci, abych ho mohl držet všude na maximum, ale mě přijde, že to auto je nestabilní a nemám v něm jistotu.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: pá březen 27, 2009 1:05
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BRUHA Vaclav





Založen: 01. 12. 2006
Příspěvky: 148

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Martine tohle už je dost možna o mezikusu...zkoušel jsi dělat změny tam? Wink

_________________
Proč vzhlížet k světlým zítřkům, když vždy když se probudím je dnes?
- Murphy
Příspěvek Zaslal: pá březen 27, 2009 9:00
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No, já myslím po těchto závěrech, že kardinální problém na asfaltu je nastavení prahu rychlé komprese. Tím bych asi teďka začal. Na Francii žádné skoky nejsou, takže tam si můžeme dovolit dát ten práh níž a vychytat tak "měkkou" rychlou kompresí všecky hrby a pangejty, aby je auto vyžehlilo. Na Příbramy jsou už kromě dír skoky, ty chceme asi řešit normální kompresí, takže musíme ten práh šoupnout trošku výše. No, a pak teda jen vyzkoušet na daných místech jak se chová komprese, či rychlá komprese v kombinaci s pružinami. Na základě těchto poznatků doladit geometrii společně s dify a stabilizátory. Coooo ? Idea
Příspěvek Zaslal: pá březen 27, 2009 10:53
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vaclav: To možná jo, ale nevim co dělám špatně. Zajedu okruh 4:09 ale je to riziko, prostě na krev.

Jardo: Zkoušel jsem si hejbat prahem sem tam o velký hodnoty a neviděl jsem v tom nijak zásadní rozdíl. Nevim no.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: pá březen 27, 2009 14:03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KULHANEK Ales





Založen: 02. 06. 2005
Příspěvky: 197
Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to ja s nastvenim tlumicu vubec hybat nemuzu...Uz jsem u toho prosedel nekolik dlouhych odpoleni a zkousel, testoval a ruzne kombinoval a nikdy se mi nepodarilo udelat nejakej pouzitelnej setup...Takze jedu budto default nebo od kluku z tymu...vzdycky maj lepsi nez co vyplodim ja...

_________________
Aluna
S.A.D.A.C. Motorsport
TR - Mitsubishi Lancer Evo 9 Gr.N4
WCN - Mitsubishi Lancer Evo 6.5 Gr.A8
Příspěvek Zaslal: pá březen 27, 2009 14:54
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Další
Strana 11 z 14

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme