Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Fyziky pro TR 2010
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Další
 
odeslat nové téma   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PETERA Jirka jun





Založen: 23. 04. 2008
Příspěvky: 251

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

všímám si některých věcí tu na pluginu C4, Evo 6.5 grA a Subaru N4 cupu.
Je fakt škoda, že jsou prostě TOP auta.. a ty v TOP 10 prostě převažují a pak se tam objeví nějaké zpestření startovního pole.. Ale jak vidím, tak je tu určitě 50% aut nevyužitých, je to opravdu škoda, ale nic s tím asi neuděláme. Kdo chce vyhrávat, sedne do C4, nebo do Subaru N12 (N14) a v A8 do Evo 6.5 Gr.A když to je schopny jezdec a přes to nejede vlak. Já rozhodně podporuju ty, kteří se liší a jezdí s autem které mají rádi Cool
Viz třeba když jezdil Pták s 307...nebo se ve WRC objevila fabia či subaru.. v N4 je zase dost těžké prosadit se s Evem... protože takovy monopol subaru... proti tomu se téměř nedá, to auto je jinde...(snad bude EVO X konkurenceschopna). Nevím co by bylo nejlepší, srovnat auta je nerealne, ale bylo by krasne nevidět ve vysledkach C4 08 C4 8 C4 07, focus 06 focus 03 C4 08.....
V N4: N14, N14, N14 URT, N14,N12,Evo9,N11,N14,Evo8

_________________
Image
TSKRT - never forgot
Tr 2009 - 4.misto N4
Tr 2010 - 1.misto N4
Tr 2011 - 3.misto N4
Příspěvek Zaslal: so srpen 07, 2010 8:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RESL Jan





Založen: 27. 09. 2007
Příspěvky: 533
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

PETERA jun. :Jirko,zrovna v Nkách jsou rozdíly tak strašně minimální,že o nějaké nadvládě Subar,či tak něco nemůže být ani řeč.Naopak je nesmyslný,že s autem jako třeba Evo8,či N10 se dá vklidu stačit autům o 8-10 roků mladším.Zeptej se nato klidně Mikše Wink . Vůbec bych tady z toho nedělal takovou paniku.Jezdil jsem ve WRC v TR s auty se kterými bych se v reálu absolutně nechytal (206WRC,Focus 2003,Accent,Corolla) a nebylo to zase až tak hrozné,i když ve WRC naštěstí nějaké ty rozdíly alespoň trošku jsou.Přesto ale,že se dá stíhat i se staršíma autama,sedají do C4 téměř všichni,i když to auto kolikrát ani nevyužijí tak,jako by využili nějaké starší o něco pomalejší.Asi nějaký syndrom reálného pohledu,kde kraluje Loeb,či co.
Co se týče Focuse 06 a C4,stačí juknout do rekordů,aby člověk viděl,že ty auta jsou na podobné úrovni.Jen Focus se podle mě dosti těžko nastavuje a není tolik přístupnej,ale rychlej je + - stejně,když už se teda nastaví a člověk si naň zvykne.
Určitě ale znovu říkám,rozdíly jsou potřeba.Je tady milion možností,založit nějaký Octavia cup,Old,A7cup a kdo ví co všechno.Když chci,můžu se svým mazlem projezdit offline,prostě možností je dost.Ale rozhodně si nechci připadat,že řídím třeba Fabii 06,ovšem asi překvapivě s motorem z C4,či naopak,když bude stejně rychlá.Nebo jako při řízení RC modelu,kde kastle je jen na parádu a to že má model kastli Subaru,z něj vůbec to Subaru nedělá.Mě naopak docela vadí situace v S1600,kde kralují auta,sice jde o desetiny,ale i to bohužel většině lidí v RBR stačí,která nemají na špici co dělat a naopak auta,jako C2,či Swift jsou out.Toš tak Wink

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: so srpen 07, 2010 10:01
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZETAK Dennis





Založen: 18. 05. 2008
Příspěvky: 673
Bydliště: Rožňava

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

v S1600 je to podla mna na rovnakej urovni.. akurat clio R3 je totalne mimo s fyzikou.. s tym sa proste neda ist
Příspěvek Zaslal: so srpen 07, 2010 11:20
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PETERA Jirka jun





Založen: 23. 04. 2008
Příspěvky: 251

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

TO Honza resl - zkus si něco zajet s Evo8(9) a pak to samé s N14... viz potom koukni na rekordy do N4, rozdíly tam jsou značné.. jinak s tebou souhlasím Smile ale řekni, nelíbilo by se ti, kdyby to start.pole bylo pestřejší?

_________________
Image
TSKRT - never forgot
Tr 2009 - 4.misto N4
Tr 2010 - 1.misto N4
Tr 2011 - 3.misto N4
Příspěvek Zaslal: so srpen 07, 2010 11:30
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PLESNIK Martin





Založen: 30. 08. 2008
Příspěvky: 212
Bydliště: Branky 2

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak já si myslím, že v S1600 jsou suverénní Fiesty a Corsy, proto se snažím jet s něčím jiným, ale s tím prostě nestíhám až tak moc, zkouším Clio S1600, to je na asfaltu famózní, ale na šotolině je k ničemu...206 je super, ale na tu jsem nemohl dát setup a jezdil jsem jen default, takže taky nic moc, hodně motorově je silná a rychlá Lada 112 TMS, s tou bych si představil závodit...i Polo S1600 je solidní, ale i ten Swift a C2 jsou hooodně dobré, C2 obzvlášť na asfaltu...jsou tam ale solidní rozdíly v autech, to vím, testoval jsem všechny S1600 na Cote...a na Frazier Wells...
Příspěvek Zaslal: so srpen 07, 2010 13:38
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
CERVENKA Filip





Založen: 09. 11. 2006
Příspěvky: 581
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Reslík: No bacha... S RC modelama mám docela bohaté zkušenosti a možná by ses až divil, jaký vliv má karoserie na jízdní vlastnosti. Řekl bych, že již u toho modelu 1:10 ta aerodynamika funguje docela dost. Taková "placka" na okruhy má docela jiné vlastnosti než rallyová kastla. A dokonce bych řekl, že jde i poznat rozdíl mezi Imprezou a Xsarou. Teda na rychlejších tratích. Laughing

_________________
-> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem)
Příspěvek Zaslal: so srpen 07, 2010 14:06
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HAZE Jiri





Založen: 18. 08. 2006
Příspěvky: 1610
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

2 Plesnik:
JJ máš recht, též testuji všemožné švestky a došel jsem k poznání, že Corsa,Fiesta a Clio jsou super na asfalty, ale na šotolině u mne jasně vede 206, tu ale na asfalt ne a ne doladit Confused A teď, když jsem se díval na startovku Oldu, tak to je ve švestkách Corsa cup.... proto jedu s MG Laughing
Příspěvek Zaslal: so srpen 07, 2010 15:33
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PREISINGER Peter





Založen: 07. 11. 2007
Příspěvky: 80
Bydliště: Bratislava

Příspěvek Předmět: Rozdiely Odpovědět s citátem

V principe si myslim ze ak sa tu hovori o rozdieloch desatin sekund na RS tak je to zanedbatelne vzhladom na celkovy vysledok jazdca - kolko z Vas ked pojdete 5x jednu trat za rovnakych podmienok bude mat rozptyl casov dajme tomu do 1 sekundy? Ak mi niekto povie ze ano tak sorry ale tomu neverim... Proste aj ked su medzi autami vykonnostne rozdiely tak hlavne pri dlhsich zavodoch je to hlavne na jazdcovi a nastaveniach. Nakoniec dobre nastavenie auta dokaze jazdec pretavit v lepsi cas iste o viac ako par desatin....

_________________
KC MOTORSPORT - http://www.kcm-rbr.cz/ LADA Cup 21074 - http://rbrslovakia.ic.cz/
Příspěvek Zaslal: ne srpen 08, 2010 11:55
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MARYSKO Tony





Založen: 26. 07. 2008
Příspěvky: 131
Bydliště: Záhoří

Příspěvek Předmět: K výběru aut Odpovědět s citátem

Myslím že zde, co se výběru aut týče ,ještě nezaznělo to, že právě tohle je v RBR úplně mimo reál. To že je v závodech převaha některých modelů, to je dané tím, že si může každý vybrat podle libosti, a většina lidí sáhne po modelu, který je i v reálu úspěšnější, nebo takový, se který je v RBR větší šance na úspěch. Jako C4, Focus 06 a pod. . A svým způsobem je to i logický. Je to hlavně daný tím, že tady si ty auta nikdo nemusí pronajímat, nebo kupovat, a zařizovat si servis jako ve skutečnosti. Kde ten tým i jezdec hlavně musí mít prostředky a zázemí pro to, aby s tím vůbec mohl jezdit. Můj výběr aut je takovej jakej je, s čím se mi jezdí dobře to mám, zkusil sem si víc jak 40 aut, naopak auta kterých je až moc, tak s těma většinou nejezdím. I když jsem zkoušel i starší modely, s řadou z nich se jezdí velmi dobře, některý mi taky nesedli, no tak to je. Přesto většina jezdců sáhne po něčem novějším, hlavně s vidinou lepší šance na úspěch. To je na zkušenosti každýho a nic s tím nepůjde udělat, aby bylo startovní pole pestřejší. Nějaká regulace by byla ale jenom na škodu. Ono taky hodně jezdcům nedochází, že zvládnout výkonnější auto je těžší a byť se starším, ale míň výkonnějším by možná i víc dojížděli. Tolik moje zkušenost.

_________________
M-Rallyteam(Marysko Racing)
Příspěvek Zaslal: ne srpen 08, 2010 21:15
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MIKSOVSKY Jakub





Založen: 06. 08. 2006
Příspěvky: 465
Bydliště: Praha, Czech

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jarda Pančocha připravil sadu fyzik pro S1600 s upravenejma mapama, za což mu posílám velkej díkes. Zatím neupravený rozdíly mezi auty, protože jak to tu čtu, tak by všichni jezdili clio, swift a tím by to zhaslo.

TESTUJTE a STAHUJTE TU

PS: V archivech jsou zatím neupravený read me soubory.

_________________
YARGH! / KirK
Don´t Panic............Douglas Adams
Mirek kecá Smile
I Got A Fever, And The Only Prescription Is More Cowbell!
Příspěvek Zaslal: ne srpen 08, 2010 21:52
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky MSN Messenger
DOCKAL Stepan





Založen: 02. 05. 2005
Příspěvky: 338
Bydliště: Vsetín

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

MIKSOVSKY Jakub napsal:
změny by neměly mít vliv na setup, ale kdo ví.

Konkrétně:
S2000 upraveny šotolinové a sněhové převodovky (dříve byly z Corolly WRC, teď jsou udělány z asfaltových verzí), dále jsou u vozů upraveny hmostnosti pro všechny povrchy na 1200kg. U vozů je snížen koeficient trakce zhruba podle toho jak si vedou v reálu (originální hodnota byla 1,00), změna je to minimální, ale 1 až 2 vteřinky na RZ to udělá a už by neměly honit wrca:
Pegy 207 má 0,98
Punto má 0,97
Proton má 0,96

U Eva A8 je pouze snížena trakce z 1,00 na 0,985

U S1600 mapy předělány Japanem, trakce se změní jako u S2000.

Jak říkám na setup by to teoreticky vliv mít nemělo, ale auto je těžší a o trošku víc klouže, takže nějaké korekce budou potřeba.


Jak je to u nove Corolly WRC 98? Tim ted myslim ten koeficient trakce?! Prijde mi totiz ze se to auto vozi v gumach az prilis.
Respektive jestli mam pravdu a trakce je snizena, proc brzdit uz tak pomale auto zhorsenou trakci???

Jeste... Kde ten koeficient ve fyzice najdu? Rad bych si jej porovnal mezi jednotlivymi auty Idea

_________________
... RBR I´m lovin it ... Image

Geofre eWRC RBR Rally Team
Příspěvek Zaslal: po srpen 09, 2010 15:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ačkoli jsem navrhoval u S1600 pouze změnu diferenciálů, tak jsem ještě procházel další charakteristiky těchto aut, mající zásadní vliv na rychlost a ačkoli počítám, že na toto by byl schopen asi odpovědět pouze Mirek Fric, tak to sem přesto napíšu.

Co se týče těch difů - je tu ještě jedna otázka - ačkoli RBR řeší prokluz mezi nápravami a tudíž je právě proto možno udělat (pouze) u předokolek čistě mechanický dif, tak si nejsem jistý, jak je to s předpětím. Mám za to, že toto RBR neřeší (v jádru) a pokud to tedy je tak jak jsem to předělal, tak pokud se nic neděje, tak je ten dif zcela otevřený, a to si nejsem jistý, zda toto je správně (kdyžtak bych toto ještě předělal na původní hodnoty).

Nicméně, co je pro mne docela velkým otazníkem, jsou motory S1600. Ačkoli dříve např. Mirek Olša zdůrazňoval, že kromě motoru má vliv na rychlost auta (zásadní prý) setrvačnost (XYZ), Front area a Drag, tak tyto parametry jsem dnes extrémními výkyvy testoval a došel jsem k názoru, že vecLocalInverseInertiaDiagonal má vliv pouze na stabilitu auta, s rychlostí nesouvisí. Inverse mass (tj. obrácená hodnota hmotnosti) mají všechny S1600 správně, ale např. Lady mají hmotnost menší (což je podle mne blbost, vzhledem k tomu že jsou delší). Tudíž jediné hodnoty, které ovlivňují rychlost jsou Front area a Drag. Drag musíte dát aspoň na 5 (ve fyzikách máme kolem 0,35), aby jste to poznali. Totéž se týká Front Area. zde je mírně poznat až hodnota 10.

Sumasumárum - ty rozdíly v Front Area a Drag ve fyzikách jsou kosmetické a na výslednou rychlost auta mají minimální význam.

Proto musí mít logicky daleko větší váhu průběhy momentu a výkonu motoru. Proto naprosto nechápu, proč se ty hodnoty nedrží reálu a proč jsou v nich daleko větší rozdíly, než by měly být.

Namátkou....

Citroen C2 - RBR 243 HP; 211 N.m, reál 225 HP; 205 N.m
Fiat Punto - RBR 238 HP; 202 N.m , reál 215 HP; 190 N.m
Peugeot 206 - RBR 226 HP; 202 N.m , reál 207 HP; 180 N.m
Suzuki Ignis - RBR 236 HP; 200 N.m , reál 206 HP; 180 N.m
Suzuki Swift - RBR 242 HP; 202 N.m , reál 218 HP; 186 N.m
VW Polo - RBR 239 HP; 205 N.m , reál 200 HP; 210 N.m

Chápu, že kromě motorické části nemáme moc možnotí, jak auta odlišit a přiblížit je tak k jejich reálným úspěchům. Ale přesto - třeba rozdíl 39 HP oproti reálu u VW Polo a 30 HP u Ignisu Question

Dále, např. Clio S1600 má v RBR nejsilnější motor - 247 HP, následuje C2 s 243 HP, pak Swift 242, Polo 239. V reálu je to ale zcela jinak a to: C2 - 225 HP, Fabia 225 HP (jestli mám správné info), Corsa 224 HP a až pak Clio 220 HP, následované Fiestou, Swiftem a Puntem. Třetí Polo je v reálu naopak výkonově zcela poslední....

Takže tu mám kolem toho opravdu spoustu otazníků, prostě motorově ty dvoukolky opravdu zásadně neodpovídají reálu a jak se tu píše, že jsou tu v RBR velké rozdíly a že by se to mělo srovnat, tak právě u dvoukolek jsou rozdíly větší než by měly být....
Příspěvek Zaslal: po srpen 09, 2010 16:15
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
SCHWARZ Martin





Založen: 09. 09. 2005
Příspěvky: 135
Bydliště: Větřní

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Já pojedu s WV Polo, tak na nás ohledně fyzyk pamatujte. Dík
Příspěvek Zaslal: po srpen 09, 2010 16:35
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PAJER Petr





Založen: 10. 06. 2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jaroslav Pančocha:
Když jsem se ptal Kuby Mikšovského jak na úpravy setupů doplatí moje Lada (TMS 1.6), tak mi řekl že se 100% spomalí, nevím jak si motorově stojí s konkurencí, ale v tvé "namátce" uvedená není, takže to asi tak přemotorované není....

opravdu asi bude mít menší než ostatní což, ale z pozavolantu nedokážu usoudit..

ale rozhodně tu lada nepatří k nejrychlejším.. To že jsem s tím v loňské TR vyhrál 21 RZ je dle mě spís otázka nasazení a setupu, tak si nejsem jist proč by se měla nějak výrazně zpomalovat.. myslím si, že kdybych s ní nejel a nedokázal jí občas držet poměrně vysoko, tak by se tu krom jejího modelu poškození (nad kterým i mě zůstává rozum stát) skoro neupravovala..

mohu tedy nějaké podrobnější Info jak si na tom stojí Lada vs. konkurence a případné postihy pro ní..

Děkuju
Příspěvek Zaslal: po srpen 09, 2010 19:08
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
VALEK Vlasta





Založen: 04. 04. 2009
Příspěvky: 186
Bydliště: Brtnice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Petře,tak to já jsem už od víkendu se svou Fábií v koncích - asi je tam velký zásah - to auto /nebo spíš víc já / je už k ježdění k nepoužití.
Vypadá to,že jsem skončil ještě dřív,než TR začala...
Příspěvek Zaslal: po srpen 09, 2010 19:23
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Další
Strana 3 z 22

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme