Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Fyziky pro TR 2010
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Další
 
odeslat nové téma   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DOCKAL Stepan





Založen: 02. 05. 2005
Příspěvky: 338
Bydliště: Vsetín

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vyšla nějaká nová fyzika na Lancera WRC 05. Může mi k tomu někdo kompetentní napsat, co tam proběhlo za změny? Díky

_________________
... RBR I´m lovin it ... Image

Geofre eWRC RBR Rally Team
Příspěvek Zaslal: po září 19, 2011 18:37
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
RESL Jan





Založen: 27. 09. 2007
Příspěvky: 533
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jen se opravila asfaltová verze,kde neseděla data v obyč.souborech a r_souborech a zřejmě kvůli tomu blbnul feedback.Dále už nic podstatného.

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: po září 19, 2011 21:14
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DOCKAL Stepan





Založen: 02. 05. 2005
Příspěvky: 338
Bydliště: Vsetín

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Kua, že by se konečně povedlo opravit naprosto nemožné chování na asfaltu?! To by byla paráda. Musím zítra vyzkoušet!! Very Happy

_________________
... RBR I´m lovin it ... Image

Geofre eWRC RBR Rally Team
Příspěvek Zaslal: po září 19, 2011 22:35
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Nové fyziky pro plugin Odpovědět s citátem

Aby bylo o čem diskutovat, pouštím do světa první střípky velmi komplexní změny fyzik RBR. Začal na tom pracovat Walter a před časem zde uveřejnil testovací verzi Toyoty Celicy, tehdy pouze se změnou setrvačnosti. To je již hluboká historie, v současnosti má zmiňovaná Celica reálný motor, pokud možno reálnou setrvačnost a jak to jen RBR dovolí reálnou geometrii náprav. O tom ale až příště.

Dnes se chci věnovat motorům a ukázat, s jakými raketami zde jezdíme. Vycházíme z toho, že zamýšlené křivky krouticího momentu a výkonu byly předchozími fyzikáři modelovány správně, pouze přepočet na VE, tedy parametr ve fyzice RBR byl špatný. Vycházel totiž z předpokladu, že jsou správně provedeny tyto parametry u default aut, což nebyly.

Walter udělal pokus z jednoduché mechaniky - těleso na nakloněné rovině. Použil pak vztah: P [W] = m [kg] x g [m.s-2] x v [m.s-1], kde P je výkon, m hmotnost, g gravitační zrychlení, v je rychlost vertikálního stoupání. Auto zpřevodoval tak, že mu jelo jistou maximální rychlostí po dané nakloněné rovině při měřených otáčkách. Tak mohl stanovit postupně pro většinu otáček výkon motoru. Ze závislosti VE a měřeného výkonu pak stanovil korekční součinitel pro každé otáčky odpovídající VE. Výsledky máte zde:

Ford Focus WRC 06 - zamýšlený výkon 350 BHP, moment 655 N.m, skutečnost - 447 BHP, 1320 N.m
Image

Subaru Impreza 2003 - default - zamýšlený výkon 318 BHP, moment 504 N.m, skutečnost - 397 BHP, 696 N.m
Image

Subaru Impreza N14 - zamýšlený výkon 290 BHP, moment 580 N.m, skutečnost - 379 BHP, 847 N.m
Image

Citroen C2 S1600 - zamýšlený výkon 236 BHP, moment 205 N.m, skutečnost - 303 BHP, 266 N.m
Image

Škoda Fábia S2000 E2 - zamýšlený výkon 283 BHP, moment 257 N.m, skutečnost - 352 BHP, 327 N.m
Image

A to, že jsou současné auta rakety, si můžete snadno ověřit. Focus udělá 100 km/h za 2,5 s a takové WRCo bych rád viděl.
Příspěvek Zaslal: út říjen 25, 2011 16:42
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
CERVENKA Filip





Založen: 09. 11. 2006
Příspěvky: 581
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud vím, tak se tímto jednu dobu zabýval i Mirek, dokonce jsem měl možnost testovat i lehce zpomalenou fyziku, ale tuším, že reálných hodnot to tehdá ještě nedosáhlo.

"Ale dle mě je i problém, že RBR je jen hra." Protože když bysme vozy zpomalili, tak by mohl zmizet takový ten dojem, že řídíte monstrum a měli bysme z toho jen auto. (I když ono zase s dobrým nastavením...) Ale může to být jen o zvyku. Každopádně, když jsem tehdá jel s tou fyzikou, tak jsem se až trošku nudil.

_________________
-> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem)
Příspěvek Zaslal: út říjen 25, 2011 17:21
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Neboj se, nudit se nebudeš. V jistém smyslu je to jednodušší na řízení, díky tomu že jedeš pomaleji. Ale zase bude horší přilnavost třeba na suchu, kvůli setrvačnosti bude auto rozkývatelné a pak hůře uklidnitelné, ručka nebude fungovat jako teď i když málem stojíš a tak podobně.

RBR se kochá titulem nejrealističtější simulátor. A pokud je to možné a není to jen nějaký odhad reality, ale skutečně měřitelné veličiny, proč toho nevyužít.
Příspěvek Zaslal: út říjen 25, 2011 19:15
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
SOUREK Vaclav





Založen: 06. 11. 2005
Příspěvky: 249
Bydliště: Rožmitál pod Třemš.

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ne, že bych tomu nechtěl věřit, ale není ta jednoduchá mechanika až příliš zjednodušená? Ty vztahy na nakloněné rovině sice platí, ale bez třecích sil. Valivé odpory dejme tomu můžeme zanedbat (cca 6kW u pneumatik), ale co odpor vzduchu?
Aerodynamická síla je docela prevít a mění se se čtvercem rychlosti.
F = 0,5 . Cx . S . p . v2
Když si dosadím parametry běžné karoserie a hustotu vzduchu, vychází to asi takhle:
F = 0,5 . 0,27 . 2 . 1,25 . v2
Pro rychlost například 100km/h vychází aerodynamická síla 260N.
Pro rychlost 200km/h je to ale už 1042N. Jen tak pro představu: jako kdyby jste autem tahali přes kladku 100kg závaží ze studny. Nebo jinak - při rychlosti 200km/h jde 57 kW jen na překonání odporu vzduchu.

Nevím, s čím vším fyzika RBR počítá, ale na tuhle "maličkost" by se nemělo při nějakém určování koeficientů určitě zapomenout.

_________________
www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!!
Příspěvek Zaslal: st říjen 26, 2011 6:29
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vašku, díky za konstruktivní příspěvek. Nicméně ... auto pro testování mělo nulový odpor vzduchu, tudíž žádný odpor vzduchu nebyl. Proto lze tu úlohu opravdu takto zjednodušit.
Příspěvek Zaslal: st říjen 26, 2011 9:20
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
VALENTA Frantisek





Založen: 27. 06. 2005
Příspěvky: 173
Bydliště: Liberec

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

to Filip: měl jsem tu čest takto upravenou fyziku od Jardy vyzkoušet a musím konstatovat, že nuda to nebyla. Rozdíl v rychlosti je sice znatelný, ale lepší pocit z jízdy vynahradí podvozek, řízení a suprové brzdy.

_________________
CARLSBAD Motorsport driver
Příspěvek Zaslal: út listopad 01, 2011 8:35
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KLIMECKY Jan





Založen: 24. 10. 2009
Příspěvky: 79

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Fyzika s upravenou setrvačností a reálným motorem bude určitě velký krok vpřed, Walterovy upravené fyziky jsem dlouho testoval a moc se mi to líbilo, hodně to zlepšilo požitek z jízdy a hlavně ta ručka nefunguje tak stupidně jako teď Smile Bylo by super kdybychom se jednou dočkali, že všechny auta na pluginu budou mít novou setrvačnost a všechny ty věci okolo Very Happy
Příspěvek Zaslal: út listopad 01, 2011 9:50
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No, uvidíme jak to půjde. Třeba změnu motorů a setrvačnosti, ty máme možnost vyjet pro všechny vozy již teď. Problém je, že když něco změnit, tak pořádně. A těch chyb v RBR je strašně moc. Zejména je tam zpravidla blbě geometrie náprav. Dále je problém, že tam neexistují dorazy a třeba hlavní pružiny můžou mít i zápornou délku. Proto taky některé auta na dírách tak často práskají podvozkem o zem. Atd. Snažíme se prostě projít tu fyziku kompletně a pak ji kompletně upravit.

Jediná komplikace pak zřejmě bude v nalezení těch správných default setupů pro všechny auta a úprava omezení nastavení setupu, aby to co nejvíce odpovídalo reálu ale zároveň s přihlédnutím na rozdílnost RBR x reál, aby se s tím dalo jezdit atd.
Příspěvek Zaslal: út listopad 01, 2011 10:13
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
NEMEC Jan





Založen: 03. 02. 2007
Příspěvky: 99
Bydliště: Brno

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Raději se zeptám, abych to špatně nepochopil. Mám to chápat tak, že Impreza je mnohem slabší než Focus? Proč má Focus dvojnásobný krouťák?
Příspěvek Zaslal: út listopad 01, 2011 16:30
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Zaprvé je třeba upozornit, že zde uvedená Impreza je default auto na slotu 5, potažmo všechny default 6-ti kvalty. Tj. ona je ta Impreza skutečně slabší. Ale zamýšlená křivka je ta tlustá a tam ten rozdíl tak velký není.

Skutečnost je ale ta čárkovaná křivka a odpověď na to, proč má Focus dvojnásobný krouťák je jednoduchá ... protože je to špatně.
Příspěvek Zaslal: pá listopad 04, 2011 12:50
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
KALA Ludvik





Založen: 27. 07. 2010
Příspěvky: 178
Bydliště: Vlašim

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

To je nápad... Pojťte zase překopat veškerou fyziku, ať se trochu pročistí plugin. Shocked... Vždyť to tu zaplať pánbůh běží bez problémů už 10 minut..... Evil or Very Mad
Příspěvek Zaslal: út listopad 08, 2011 23:49
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ludvíku, to byl ale hodnotný příspěvek, TJM, TJM. Shocked
Příspěvek Zaslal: st listopad 09, 2011 6:38
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Další
Strana 20 z 22

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme