Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Váš názor na změny fyziky pro větší realizmus? |
Nemohu se dockat |
|
52% |
[ 216 ] |
Jsem pro |
|
36% |
[ 148 ] |
Je mi to jedno |
|
3% |
[ 16 ] |
Jsem proti |
|
7% |
[ 29 ] |
|
Celkem hlasů : 409 |
|
Autor |
Zpráva |
OSTROVSKY Milan
Založen: 08. 01. 2007 Příspěvky: 149 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Předmět: |
|
|
A to sem si dělal na Swifta stavitelné tyčky zadní sbíhavosti delší než origo abych, měl možnost docílit nastavení větší sbíhavosti než u origo geometrie... asi budu muset vyrobit kratší kousky Už se těšim na test, ale až po TR, škoda jen že se nedostanu na Semetín |
|
|
Zaslal: st leden 18, 2012 22:27 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRADA Martin
Založen: 25. 07. 2009 Příspěvky: 71
|
Předmět: |
|
|
Nějaké srovnání časů na Semetíně bych vůbec neřešil, jelikož rozhodně nejde o naprosto přesnou kopii - ať už jde o "tvar", tak třeba přilnavost asfaltu. Stejně tak slicky na Semerádově autě určitě nemají přilnavost jako slicky v RBR.
Jinak snaha o reál je naprosto samozřejmá, od toho tu RBR je a od toho to všichni jezdíme. Proto tento pokus o reálné fyziky, do kterých půjdou hodit reálné hodnoty nastavení, považuji za přelomový.
Udělat v tomto duchu všechny fyziky ale určitě nebude snadné. |
|
|
Zaslal: st leden 18, 2012 22:27 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KRYSTYN Miroslav
Založen: 02. 06. 2006 Příspěvky: 701 Bydliště: Zlín
|
Předmět: |
|
|
Je mi jasné, že to srovnání na Semetíně není zrovna nejobjektivnější, ale jiné nemáme
Jedině by se v tom svezl někdo, kdo v opravdovém enku jezdí, a řekl by, je to lehké, těžké, málo to jede, moc to brzdí.....a mi všichni ostatní mu to budeme věřit |
|
_________________ www.kcm-rbr.cz |
Zaslal: st leden 18, 2012 22:36 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, myslím že v rámci možností je Semetín namodelovaný dost přesně. Nejde tady o nějaké totální přesnosti. Jde o to, že např. na Strýčkovy Zadní Poříčí jede Focus 01 nebo s čím to jede Pech na jednom onboardu asi průměrně 120, kdežto RBRkový Focus jede 140. A to už je opravdu velký rozdíl. A jestli tady Mirek naměří na Semetíně baočko zhruba stejný čas, jako jel Semiš na Barumce 2009, tak to je akorát ta přesnost, kterou chceme najít.
Jinak co se týče testu, tak samozřejmě jsem oslovil jak Marťu Semeráda, tak Martina Bujáčka a taky Honzu Šlehofra. Všichni RBR znají a minimálně občas jezdí, takže na nějaké "finálnější" testy je určitě pozveme. |
|
|
Zaslal: st leden 18, 2012 22:48 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PTACEK Martin
Založen: 24. 08. 2005 Příspěvky: 363 Bydliště: Zlin
|
Předmět: |
|
|
Barvík, Bujáček.....to jsou myslím ti, co se k tomu vyjádří naprosto přesně, protože RBR jezdí velmi často a rádi |
|
_________________
Legenda |
Zaslal: st leden 18, 2012 22:59 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 462
|
Předmět: |
|
|
Na Semetíne je toľko druhov asfaltových povrchov a fyzík, že ťažko viete,okrem tvorcu trate, kde vás čo čaká, pokiaľ to nemáte najazdené aspoň 20 krát. Ja som testoval na Strýčkovom okruhu, Sweet Lamb, Mlynkách a Pekle ( aj snehovom) Jazda je pre mňa podstatne plynulejšia, bez akýchkoľvek poskakovaní a nakopávaní na nerovnostiach. Citíť váhu vozidla v zákrutách aj v dobrzďovaní.
Čakám tiež na hodnotenia Barvíka a Bujáčka. |
|
|
Zaslal: st leden 18, 2012 23:27 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRADA Martin
Založen: 25. 07. 2009 Příspěvky: 71
|
Předmět: |
|
|
Po vyzkoušení mám pocity vesměs pozitivní. Opravdu je jakoby cítit, že to auto už má nějakou hmotnost, což předtím moc nebylo. Zarazily mě ovšem dvě věci. Už hned při první jízdě a potvrdilo se mi to i dále, to auto jde dost snadno přes střechu. Stalo se mi, že mě přes střechu dostalo přejetí díry na Strýčkovech i cutnutí zatáčky, kde byl vnitřek jen mírně zvedlý. Rozhodně se to přetáčí snadněji než staré fyziky. Ale možná je to tak správně, jen říkám postřehy. Druhá věc se týká rejdu. Možná mají závodní auta ten rejd zmenšený, každopádně mi přijde, že když mám volant vytočený naplno, mělo by to zatáčet trochu víc. Nicméně se mohu mýlit, jen dávám podněty a budu rád, pokud případně budou vyvráceny jako chybné.
Jinak kontaktovat jezdce, co s tím jezdí a požádat je o zpětnou vazbu, je úplně to nejlepší, co lze udělat.Víceméně to je jediný rozumný způsob, jak to opravdu někam dotáhnout. Palec nahoru.
Jen je škoda, že RBR kvůli svému stáří spoustu věcí ani neumožňuje, chtělo by to nástupce, ale rally bohužel není tak populární jako fotbal a spol., takže nemůžeme mít novou hru každý rok. |
|
|
Zaslal: st leden 18, 2012 23:40 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, s tím překlopením nevím. Nepřijde mi, že by v tomto byl nějaký zásadní problém. Strýčkovy jsem si projel jen odhadem s klávesnicí a takové staré známé díry atd. jsou prostě čitelné, v pohodě.
Ohledně překlápění .. s tím možná bude trošku problém. Jednak je u současných fyzik mnohdy těžiště níž, než by mělo reálně být, tudíž je auto stabilnější. Na druhou stranu ... zvětšujeme setrvačnost i kolem podélné osy, kde je setrvačnost nejmenší. A s tou ještě budeme štelovat, protože ta verze Lanceru, co tu Walter zveřejnil, má tuto setrvačnost možná příliš velkou. Zřejmě se o cosi sníží. Samozřejmě ještě není uplně doladěný setup, zejména co se týče tlumičů atd., možná tam budou nějaké změny. A hlavně ... má to být default setup. Takže určité úpravy to mohou ještě zlepšit. Pouze bude ještě otázkou, jaké úpravy budou dovoleny, aby nebylo možné se dostat s nastavením zcela mimo realitu. |
|
|
Zaslal: st leden 18, 2012 23:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Walter
Založen: 15. 01. 2007 Příspěvky: 153
|
Předmět: |
|
|
Co se tyka prevraceni se pri cutovani - myslenka je jednoducha...
Kdo jede po silnici hezky se veze, kdo ne rozbije si hubu - a to je dobre.
Na zaver poucne video o cutovani zatacek s mirne zvedlym stredem:
http://www.youtube.com/watch?v=09oXzMovXKY
Co se tyka akcelerace - testoval jsem na suche asfaltove plose
0-60 za 2s, 0-80 za 3s, 0-100 za 4.8s
To se jevi jako pomerne primerene vysledky. Zkusim ziskat realne hodnoty od nektereho ze skutecnych zavodniku.
Kola urcite zataceji dostatecne, to je presne podle skutecneho auta. |
|
|
Zaslal: čt leden 19, 2012 2:18 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PETERA Jirka jun
Založen: 23. 04. 2008 Příspěvky: 251
|
Předmět: |
|
|
v RBR mam všechny Nka hodně proflaknuty, tak zkusím toho lancera Evo9 ještě dnes . Jsem zvědavej jaké to bude
Ted si pro zmenu trošku postěžuju:
Pokud se tyto změny budou týkat všech fyzik, doufám, že to zruší ten subaru cup co se v N4 jezdí (rád bych znal názor waltera na fyziku N14ky proti lanceru) |
|
_________________
TSKRT - never forgot
Tr 2009 - 4.misto N4
Tr 2010 - 1.misto N4
Tr 2011 - 3.misto N4 |
Zaslal: čt leden 19, 2012 10:33 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, tak ono jak to vidím já, tak výhoda Lanceru spočívá v něčem jiném, než jízdní vlastnosti - finanční dostupnost, díly a tak. A to jsou věci, které se fyzikou těžko podchytí. Lancer též bude mít vyšší těžiště než Impreza a nevím jak s motorem. Lancerové dyna máme, ale od Imprezy pokud vím ne. Takže je pouze otázkou, jak to odlišit ... a pokud to vůbec jde, abysme nešli proti realitě, která mluví proti Lanceru. |
|
|
Zaslal: čt leden 19, 2012 10:47 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PETERA Jirka jun
Založen: 23. 04. 2008 Příspěvky: 251
|
Předmět: |
|
|
takže mé dojmy z testování na asfaltu a šotoline
asfalt
rejd - v pohodě, neměl jsem problém
akcelerace - docela v pohodě, jen mi přišlo, že auto málo hrabe na nizkej kvalt ve vysokych otačkach
maximalka - leze to k maximalce šileně pomalu, až jsem se divil
celkově chování auta - je tam poznat ta vyšší váha, to rozhodně, nemohl jsem vubec vybrat "krizovky", auto je ale hravější a bylo těžké jet s ním čistě
dodatek - chvílema už to bylo ale divný a připadal jsem si jako v nějaké americe 60. let, divně to plavalo
Cote jezdim ted 2:36 v průměru, s novou fyzikou 3 minuty a nějaky drobny
to jen tak pro srovnání
šotolina
rejd v pohodě, zatáčení pohodlné
akcelerace - řekl bych, že tady to bylo tak jak bych si to představoval
maximalka - nemam vyhrady
chování auta - tady mi to připominalo ještě víc tu ameriku, zkoušel jsem si projet takové to esíčko na newbobsu po té levé 5 a vubec to nešlo, asi je to tou vahou auta
Všude jsem musel o dost pomaleji a klidněji, co se mi moc líbí, že jsem točil volantem docela hodně a auto nelitalo jak šileny ze strany na stranu
Tak, to jsou mé dojmy
EDIT: po dalším testování, hlavně ještě šotoliny a sněhu jsem dospěl k tomu, že to akceleruje málo |
|
_________________
TSKRT - never forgot
Tr 2009 - 4.misto N4
Tr 2010 - 1.misto N4
Tr 2011 - 3.misto N4 |
Zaslal: čt leden 19, 2012 11:21 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRADA Martin
Založen: 25. 07. 2009 Příspěvky: 71
|
Předmět: |
|
|
Pokud to převracení je takto realistické, nemám s tím problém, jen říkám postřehy, co je tam za změny. Pouze mi přišlo trochu moc, že po přejetí díry mě to hodilo na střechu. Nicméně jsem na tu díru najel asi hodně blbě, protože už se mi to ani po mnoha pokusech nepodařilo zopakovat. A při tom cutnutí tam rozhodně nebylo nic srovnatelného s obrubníkem na ROC, pouze tráva trochu do kopce. Určitě by měl být potrestán ten, co udělá chybu, ale určitě by to mělo být přiměřené. To bych rovnou mohl udělat každou tu pověstnou pampelišku jako pevnou překážku. Nicméně jak říkám, jestli je to tak propočítané a reálné, je to jedině plus, akorát mě to po předchozím jezdění překvapilo.
Minulé fyziky měly ten rejd stejný, jen jsem to podal jako námět na přezkoumání. Pokud to máte změřené, že poloměr zatáčení je stejný jako u reálného EVA IX, budu to muset přikládat nedotáčivosti a je to tak v pořádku.
Že to jakoby plave je pravda, je však otázka, zda nejsme moc zhýčkaní starými fyzikami. Ono produkční auto nepojede přilepené jako okruhový speciál a takto mi to přijde blíže reálu.
Pak bych měl ještě dvě věci k motoru. Zrychlení bude OK, nevím, kde je problém, možná v těch ztrátách, ale maximálka je slabší. Přeci jen jezdci S2000 vždy hovořili o tom, že jejich auto jede maximálně 180 km/h a že jezdci N4 mají výhodu, protože jim to jede ještě dál až někam ke dvoustovce. Tohle ale jede sotva 170 i na dlouhých rovinkách.
Další věc je jen takový detail. Když bez plynu zařadím stupeň, otáčky spadnou na nulu a nelze se rozjet. Jen je mi trochu divné, že motor nechcípne, když má nulové otáčky. Respektive ono to divné není, když mám automatickou spojku, ona se v tom momentě jakoby rozepne, ale pak by tam čistě teoreticky měly být volnoběžné otáčky a ne nulové. Nemám holt volant se spojkou, a tak je otravné tam vždy řadit neutrál a vytáčet to na něj. Nějak nechápu, proč se o ten rozjezd nepostará ta automatická spojka.
Ještě ke srovnání EVO, STI - alespoň podle toho, co mi říkal Štajf, EVO je opravdu oblíbenější kvůli nižším nákladům, prý má i lepší motor, ale co se týče jízdních vlastností, vede Impreza - nižší těžiště, lepší podvozek. |
|
|
Zaslal: čt leden 19, 2012 11:59 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Poznámky ke "kolébání". Současné auta v RBR jsou přetlumené. Stačí se podívat na start auta v reálu a ono opravdu sedne na zadek, to se tady stane daleko méně. Takže pokud jste zvyklí na to, že se auto nekolébá, je to špatně.
Na druhou stranu - ačkoli je setrvačnost spočítaná co nejpřesněji, tak přece jen na přesnější výpočet by to chtělo znát přesné rozložení jednotlivých částí auta a to není možné. Takže budeme dělat "korekční součinitele" oproti výpočtu a ty se dají určit jedině z hrubého odhadu chování auta vzhledem k video záznamů z reálu. Už jsme řešili, že je potřeba mírně snížit setrvačnost kolem podélné osy. Takže v tomto směru budou ještě nějaké úpravy.
Co se týče akcelerace na šotolině - ideální by bylo srovnání s nějakým záznamem startu enka na šotolině. Ale co jsem se díval na nějaké záznamy, tak ono to enko je na šotolině opravdu hodně zdechlé.
Více se nedá udělat, než to srovnat s reálem a udělat nějaké korekce. Výpočtově je to totiž správně. Hmotnost je přesná, motor v rámci jisté tolerance též, převodovka taky. Jediné co je přece jen trošku poodhadované je přilnavost, ale i ta je podřízena testu brždění a max. přetížení v zatáčce. Takže pokud je tam nějaký problém v akceleraci, tak to bude pocitové a rozdíl by měl být jen minimální oproti reálu. |
|
|
Zaslal: čt leden 19, 2012 12:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PETERA Jirka jun
Založen: 23. 04. 2008 Příspěvky: 251
|
Předmět: |
|
|
je vidět, že do toho vidíš daleko víc než já, já napsal jen svůj názor na to jak to jede, auto jsem nijak neladil, takže řada neduhů se určitě vyladí setupem.... Zkoušel to někdo na mokru? Já jo a bude to veliká sranda chtěl bych názor M. Bujáčka, ten nejspíš řekne co je kde špatně |
|
_________________
TSKRT - never forgot
Tr 2009 - 4.misto N4
Tr 2010 - 1.misto N4
Tr 2011 - 3.misto N4 |
Zaslal: čt leden 19, 2012 12:45 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|