Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Zvyseni realismu chovani aut v RBR
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 82, 83, 84  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Váš názor na změny fyziky pro větší realizmus?
Nemohu se dockat
52%
 52%  [ 216 ]
Jsem pro
36%
 36%  [ 148 ]
Je mi to jedno
3%
 3%  [ 16 ]
Jsem proti
7%
 7%  [ 29 ]
Celkem hlasů : 409

Autor Zpráva
Walter





Založen: 15. 01. 2007
Příspěvky: 153

Příspěvek Předmět: Zvyseni realismu chovani aut v RBR Odpovědět s citátem

POSLEDNI VERZE FYZIKY JE v16

http://files.nebulastation.net/evo9_physics_16.zip


Vetsina rally her pouziva pro chovani aut ruzne zkratky. Richard Burns Rally je v tomto unikatem. Chovani aut je v ni totiz zalozeno na simulaci fyziky spojenych pevnych teles.

Tento zpusob simulace umoznuje temer dokolany realizmus, pokud jsou mu dodana spravna vstupni data. Bohuzel ve firme Warthog, ktera RBR vyvijela, si s temito daty nedaly velkou praci a tak ma chovani aut ve hre k realite dost daleko.

Jmenuji se Jan Sluka, jsem 3d grafik a herni vyvojar. Kdyz kliknete na muj WWW odkaz, budete se moct podivat na nektere veci, co jsem udelal.

Zavody rally jsou jednim z mych hlavnich zajmu a proto jsem venoval hodne casu snaze prijit na to, jak upravit fyziku RBR tak, aby byla blize realite. Nedavno jsem konecne dospel ke konkretnim zaverum a upravenou fyziku jsem dal k otestovani nekolika RBR zavodnikum. Dojmy byly prevazne pozitivni a na zaklade toho jsem se rozhodl ukazat vysledky meho usili sirsi verejnosti...

Nejdrive vysvetlim problemy, kterymi trpi soucasna fyzika RBR. Protoze dojmy mohou klamat, vsechny moje poznatky jsou zalozeny na objektivnim mereni konkretnich hodnot...


Naposledy upravil Walter dne čt březen 15, 2012 16:05, celkově upraveno 7 krát
Příspěvek Zaslal: pá leden 13, 2012 3:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Walter





Založen: 15. 01. 2007
Příspěvky: 153

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

1. Moment setrvacnosti - urcuje jak snadno se objekt roztoci a zastavi, kolik do jeho otaceni lze ulozit energie. Auta v RBR maji pomer vahy a momentu okolo 1, realny pomer je 2 az 3. Presne spocitat to jde tezko, ale hruby odhad je, ze pul hmotnosti auta je nad kazdou napravou a moment setrvacnosti je "hmotnost x vzdalenost od osy otaceni ^ 2".
2. Prilnavost pneumatik - brzdna draha ze 100 km/h je v RBR 18m na asfaltu a 26m na sotoline. To neni realne.
3. Vykon motoru a jeho krivka - WRCcko v RBR zrychli 0-100 km/h za 2.5 sekundy, takhle rychle nezrychlovala ani Becka. Presnejsi mereni zalozene na praci na naklonene rovine potvrzuje nerealisticky vysoky vykon motoru.
4. Geometrie naprav a zataceni - sklon vzpery a uhel ramena je spatne. To zpusobuje, ze zmena odklonu neodpovida skutecnosti.
5. Pera a tlumice - rally auta maji velmi dlouhe dorazy aby si neznicila zaveseni pri skocich a vymolech. RBR to nebere v uvahu a tak se auto pri realisticke tuhosti per hrozne potapi.

Pak take jde nastavit vzhled aut, tak aby vypadala prirozeneji, coz ale nema vliv na jidzni vlastnosti :)
Jde hlavne o to jak nastavit Cook-Torrance stinovani a Fresnel efekt.
Příspěvek Zaslal: pá leden 13, 2012 4:17
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Walter





Založen: 15. 01. 2007
Příspěvky: 153

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jako priklad toho, jak je fyzika v RBR nerealisticka...
Kdyz delate setup, vetsinou jde o to, jak primet auto, aby jelo rovne a nahodne neodletelo ze silnice. Ve skutecnosti je to pravy opak, kazdy trik jak auto primet k tomu, aby vic zatacelo se hodi. Walter Rohl si u puvodniho Audi Quattro stezoval, ze je hrozne nedotacive... proto S1 bylo o 20cm zkracene... a stejne moc dobre nezatacelo. Lancia 037, zadohrab, byla na asfaltu rychlejsi nez ctyrkolky. Pritom zadohrab v RBR je tak akorat pro kamikadze a i ctyrkolka lita vsemi smery. Je to tim nizkym momentem setrvacnosti, auto se strasne snadno roztoci.
Příspěvek Zaslal: pá leden 13, 2012 5:15
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
OSTROVSKY Milan





Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 149
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímavé poznatky, je dobře že je někdo schopný a ochotný se tímto tématem zaobírat.
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 7:11
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JILEK Marek





Založen: 09. 07. 2006
Příspěvky: 56

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Abych tomu dobře rozuměl ty ted děláš na těch fyzikách co se ted upravují?
Protože to by byla opravdu velká škoda tvý poznatky nevyužít a přiblížit opět RBR zase víc k realitě.
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 8:32
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CERVENKA Filip





Založen: 09. 11. 2006
Příspěvky: 581
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

2. Co se týká přilnavosti pneu, tak nebude mít zvětšování brzdné dráhy vliv na to, jak bude auto cestovat ven? Jestli by tu brzdnou dráhu nevyřešila právě ta setrvačnost? Zas je myslím blbě natahovat brzdnou dráhu, ale auto by pak v zatáčce cestovalo ven kvůli snížené adhezi. Kor když se v současné době brzdily S2000 právě snižením adheze.

Každopádně držím palce a doufám, že se povedě zase RBR někam dál posunout.

_________________
-> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem)
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 10:21
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PTACEK Martin





Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 363
Bydliště: Zlin

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj Honzo,
úplně si mi vyrazil dech, to co ty dokážež a jak tomu rozumíš mohou posunout fyziku RBR úplně, ale úplně někam jinam.
Držím palce, hodně trpělivosti a co nejméně rádců, kt. si myslí, že tomu rozumí.

_________________
Image
Legenda
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 13:31
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JILEK Marek





Založen: 09. 07. 2006
Příspěvky: 56

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Waltere, ještě jedna otázka.Když jseš ten vývojář, čistě teoreticky, myslíš,že by do budoucna šlo v RBR v pluginu,když ted sledujeme závody on-line pomocí časů a mezičasů na RBR, aby jsme to přímo ve hře v pluginu mohli sledovat naživo jako replay? Prostě vydět přímo auto jezdce jak jede? Je to technicky možný udělat?
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 13:59
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SKOUPIL Vladimir





Založen: 02. 03. 2011
Příspěvky: 2

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Přiznávám, že těchto skutečností sem si v RBR nevšiml. Bude to asi tim, že su šipkař a moc nevim jak to jezdi s kolečkem.

Každopádně díky za snahu posunout RBR dál.
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 14:16
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RESL Jan





Založen: 27. 09. 2007
Příspěvky: 533
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Honzo,rozhodně ti budu držet palce,ať se ti podaří posunout fyziky dál.Co se týká těch blbostí v RBR,je opravdu dost.Možná bych i řekl,že o většině vyvojáři věděli,jen měli strach to hodit mezi lidi s opravdu reálnými daty.
U fyzik jsem strávil taky docela dost času,nemám problém udělat fyziku aut,která se jezdí na pluginu,ale prostě ten motor je špatně.Snažil jsem se nějak přijít nato,jak by to mohlo fungovat a do té doby pro mě nemělo smysl se o fyziky na nové auta snažit.Např. turbo motory nejsou schopné v RBR točit moc otáček,pokud se ale síla motoru ubere,točí to i 10000.Co se zrychlení týče,neřekl bych,že nějaké auto v RBR zrychlí za 2,5s na 100,ale např. s C4 jsem zrychlil na 100 za 2,85,což je pořád ale blbost.Slyšel jsem,že Subaru 06 dělalo 100 tuším kolem 3,2s.Octa kolem 3,9s.V RBR ale zrychluje za 3,4 i stará Celica,takže není divu,že A8 kolikrát stíhají WRCům.K brzdám,nevím jak brzdí reálné závodničky,ale nevím o žádné setrvačnosti v RBR,která by prodloužila brzdnou dráhu.Taky mi přijde,že čím silnější auto v RBR,tím hůře zatáčí,hlavně v rychlejších zatáčkách je více nedotáčivé.Je toho prostě hodně.Chtělo by to potom nějaké pokusy k testu. Wink

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 15:20
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Walter





Založen: 15. 01. 2007
Příspěvky: 153

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

CERVENKA Filip:
Ano, s nizsi prilnavosti bude auto min drzet v zatackach, ale to je spravne - ted auto drzi vic nez by melo.

JILEK Marek:
Nemyslim si, ze neco takoveho by slo udelat.

RESL Jan:
Upravuju moment setrvacnosti, ktery udava jak snadno se auto roztoci a prestane tocit. Se zrychlenim a zpomalenim to nesouvisi. Brzdnou drahu prodlouzim tim, ze snizim prilnavost pneu.
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 15:54
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
RESL Jan





Založen: 27. 09. 2007
Příspěvky: 533
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ono hlavně pokud se ubere výkon,tak auto potom daleko lépe reaguje,takže ubrání přilnavosti by nemuselo být teoreticky až tolik poznat.
Walter: Předpokládám,že prodloužení brzdné dráhy pomocí ubrání gripu máš otestované?Nějak si to nedovedu představit,jak by to fungovalo bez omezení brzd.Snad jedině,že se kola začnou snáz blokovat a tak člověk nebude moct brzdit tak prudce.

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 16:20
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Walter





Založen: 15. 01. 2007
Příspěvky: 153

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Otestovane uz mam vsechno, brzy sem dam upravene fyziky pro nekolik aut k odzkouseni.
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 16:38
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PETER Marek





Založen: 12. 01. 2010
Příspěvky: 485
Bydliště: Fajne-Město

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Já nevím, s tou úpravou adheze... Se starýma S2000 sem kdysi jezdil, pak přišly nové fyziky pro S2000 a ty auta jsou pro mě nejezditelná. Připadá mi, jak kdyby to auto nejelo po podkladu, ale neslo se na nějakém vzduchovém polštáři, prostě nemám v nich takový ten cit. Ono to jednou pěkně drží a najednou se to sune celé pryč, bez jakéhokoliv náznaku, že se něco takového bude dít. Aspoň takhle mi to pořád připadá, ale dlouhou dobu sem jezdil těžká Nka a ty jsou krásně čitelná narozdíl od těch upravených S2000.

Já jen, jestli je to skutečně správná cesta, protože jestli všechna auta budou takhle nečitelná, tak ????

_________________
re:member
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 18:18
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Doporučuji, abyste si přečetli třetí Walterův příspěvek od začátku. Reálný setup např. Fábie S2000 má vzadu tvrdší péra než vepředu !! A toto je přesně ono. My jsme tady všichni zvyklí na to, že auto si dělá co chce, tak ubíráme na tvrdosti pružin, vzadu dáváme masivní sbíhavosti atd. Nicméně ono by to mělo být přesně naopak - snažit se, aby to auto nejelo jen rovně, ale i ochotně zatáčelo.

A to je jedna z věcí, které tady možná budou narážet a bude třeba předělat myšlení tvůrců RBR setupů atd. Ale to je prostě realita ...

Je tu tedy další nepříjemný problém, který s tím souvisí a je těžko spravitelný - RBR diferenciály. Ty jsou totiž zpravidla pořád uzavřené a z toho plynou problémy s řízením. A už jsem kdesi psal, pokud by někoho napadla mapa diferenciálu, která by co nejvěrněji simulovala chování jednoduchého mechanického, bylo by to super. Ale to prostě nejde v RBR udělat.

... každopádně, vše je třeba důkladně a do detailu prozkoumat a zejména otestovat, až si řekneme, že je to ok a že to takto pustíme na plugin. Jde tady hlavně ale o to, že tu Walter všem otevřel novou cestu, kam se ubírat a kde hledat skryté rezervy RBR. A byla by obrovská chyba to nevyužít!
Příspěvek Zaslal: so leden 14, 2012 19:01
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 82, 83, 84  Další
Strana 1 z 84

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme