Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Součastky soutěžních vozů a jejich funkčnost
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Martin SRAJER





Založen: 10. 01. 2006
Příspěvky: 18

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Honzo, myslim, ze jsi to pochopil velmi spravne Wink
Jen bych dodal k tomu standartnimu diferencialu v aute- To, co popisujes je samozrejme spravne, ale je to nežádoucí (druhotný) efekt!

Duvod, proc je v aute diferencial je ten, ze pri zataceni je zadouci bezesmykove odvalovani kol. A jede-li auto do zatacky, musi se vnitrni zatacejici kolo otacet pomaleji nez vnejsi - protoze kazde kolo opisuje kruznici o jinem polomeru (rozdil je dan rozchodem kol na naprave). Zatacejici kola musi zkratka splnovat tzv. Ackermanovu podminku rizeni.

Nezadoucim efektem diferencialu je pak to, co popisujes - pri ruznem zatizeni je hnaci moment motoru prenesen na kolo s mensim zatizenim.
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:56
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SPURNY Honza





Založen: 04. 10. 2005
Příspěvky: 27
Bydliště: Brno / Vsetin

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

ano ano, dekuji za doplneni. predpokladam, ze vetsina z nas vi, jak funguje a k cemu je urcen std diferencial v aute. priklad s prevodem na kolo s mensim odporem byl uveden schvalne, protoze jak pises, je to "slabe misto" a to je presne to, co se chytri panove konstrukteri snazili eliminovat pro zavodni specialy, protoze diky smykum a povaze trati velmi casto nastava pripad, ze jedno nebo vice kol maji uplne jiny odpor nez zbyvajici zatizena kola... A tak chytri panove konstrukteri vymyslili aktivni diferencial...

jsem rad, ze jsem nasel "spriznenou dusi", ktera si o funkcnosti aktivnich, pasivnich a std diferencialu mysli to same (nebo to dokonce vis na 100% ?)
Příspěvek Zaslal: ne listopad 26, 2006 0:33
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jsem rád, že se konečně někdo připojil (Martin SRAJER) s logickým a řekl bych matematicky přesným popisem aktivního diferenciálu. V podstatě jsem totéž již psal na začátku tohoto vlákna. Nicméně ten dodatek, že je diferenciál v RBR v podstatě aktivní, akorát pouze bere v úvahu jen tři vstupní hodnoty pro vyhodnocení, je naprosto přesná.

Tady je nutno podotknout, že nejdůležitější parametr je podle mne rozdíl prokluzu kol. A tento RBR vůbec nezpracovává, a proto je v RBR pouze jakási hra na aktivní diferenciál.

Četl jsem popis diferenciálu psaný M. Bruderem podle p. Janeby. Myslím, že to jak mluvil že se nejedná vůbec o žádné mapy, atd. tak to je nějaké popletené. Správně to myslím opravdu popsal M. SRAJER.

Takže to bychom měli vyřízeno. Jedná se zde myslím pouze o zapracování tzv. pasivních diferenciálu do RBR.
Jak si jistě všichni kdo s Nkem jezdí všimli, tak v jejich nastavení jsou zamknuté mapy, které přesně (+-) odpovídají "Ustanovení MČR". Proti těmto fyzikám a tomto omezení nikdo neprotestuje a všichni vč. Pavla Chrastiny s těmito Nky jezdí velmi dobré časy v Euru. Tudíž - je to minimální omezení (a ať si někdo zkusí ručně přepsat mapy v lsp a zajet si s tím test - myslím, že se to moc lišit nebude, protože RBR nedokáže opravdu udělat aktivní, takže i ten s mapami není o moc lepší než pasiv)

Martin Bruder tím co napsal o rozhovoru s p. Janebou do toho trochu ovšem vnesl nepořádek. Napsal tam něco totiž v tom smyslu, že pasivní diferenciál je něco více jak "špéra", že jakýmsi, byť pevně definovaným způsobem reaguje na situaci.
K tomu bych si dovolil poznamenat, že pasivní=mechanický= ne elektronický diferenciál asi těžko může reagovat na situaci mimo daný diferenciál a jeho přímé součásti. Tj. podle mne může určitým způsobem reagovat pouze na rozdíly prokluzu.
A proto bych zde znova prosil zasvěcené hlavy o definici funkce pasivního diferenciálu ve WRC
Příspěvek Zaslal: po listopad 27, 2006 22:41
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
CHRASTINA Pavel





Založen: 28. 10. 2005
Příspěvky: 471
Bydliště: Slušovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak díky za další slušnou kapitolu, Jardo, ale když jsi mě bereš do papulky, tak decentně zareaguju...celou diskusi jsem psal v duchu toho, aby jsme jeli za rovných podmínek!!!! (a vůbec jsem se nedozvěděl co bylo příčinou této původně navržené změny pro 10 lidí) Není na tom nic nepochopitelného a kdyby mi bylo slušně zodpovězeno od pořadatele, tak to přijmu....takže mě ve finále vytočil lidský přístup k věci víc než samotné omezení. Spolehni se, že bych to auto v případě nutnosti přenastavil..doufám, že jsem to napsal srozumitelně Rolling Eyes

_________________
#19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
Image
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC)
Příspěvek Zaslal: po listopad 27, 2006 23:42
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jarda: S Martinem vyreseno po skypu Wink Pasivni diferencial ve WRC je obycejna spera. Nic vic.

A nerozciluj se porad, zkracujes si zivot Wink Laughing

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: po listopad 27, 2006 23:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

To Pavel Chrastina: Já se tady omlouvám, jestli jsem se někoho dotkl. Znevýhodnění prvních deseti jezdců se mi také nezamlouvá, nicméně si myslím, že na základě toho, že zde nikdo neuvedl časy na srovnání, tak vůbec nevíte, nakolik by vás to omezilo. Jak už jsem uvedl, tak v Nku se takto jezdí již teď a časy máte srovnatelné s WRC špičkou s tzv. aktivními dif.

A mně na celé diskuzi rozčílilo to, že jsem se už předtím o tom snažil mluvit a poukázat na jisté nedostatky a všichni se mně snažili umlčet ať nepíšu slohovky.

To Mira Fric: Jestli je pasiv obyčejná špéra, tak to znamená, že nastavení viz "ustanovení MČR" pro teď už jen Nka je pasiv přesněji, než jakékoliv nastavení v RBR x skutečný aktiv.
Znovu říkám všem tady: Je třeba si uvědomit, že dif. v RBR je v podstatě ještě horší, než skutečný pasiv - nepostihuje totiž to nejdůležitější a to je prokluz kol.

Co se týče všech dalších omezení a součástek: Zajímalo by mne, zda již někdo zkoušel nastavit třeba eNko podle ustanovení - týká se to zejména omezení svornosti. Ta má totiž daleko větší vliv než mapa. Já jsem to osobně zkoušel, auto je více přetáčivé, chová se prostě trochu jinak, než jsme zvyklí, nicméně se s tím dá zajet stejný čas, jako s normálním nastavením.
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 8:06
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BITTNER Jan





Založen: 23. 04. 2005
Příspěvky: 1142

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Těžko srovnávat nastavení Nka nyní a po puštění nových fyzik od Olsona.
Každopádně by měl být rozdíl mezi myšákem EVO 8 a 9 ,jelikož 9 má aktiv předek a střed a zadek natvrdo. U EVO 8 bylo vše na tvrdo .

Pro srovnání časů jsem si zajel téměř na všech šotolinách s Nkem rekordy.Našel jsme nový způsob nastavení a poupravil styl a jsem rychlejší.
Příkladem použiju Falstone(není to ideální příklad) bez razantního řezání 3:52:52 (opravdu to neni řezaný a pokud bude zájem dám i replay k dispozici), to je zlepšení o 5s a to je téměř všude .

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 10:51
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Honza: ee, 9 ma aktiv stred a zadek, 8 stred Wink

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 11:02
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No tak o těch aktivech u EVO IX nevím - to by se samozřejmě mělo v ustanoveních MČR vzít v potaz.

Srovnávám výsledky se současnými povolenými fyzikami v Euru. I když budou na MČR nové fyziky od Olsona, tak nepředpokládám, že by to byl zcela zásadní rozdíl. A znovu tady píšu - porovnejte si nejlepší časy eNek a WRC anebo si zkuste nastavit WRC takzvaně pasivně a myslím, že budete mít čas stejný nebo jen opravdu o málo horší.

Co se potom celkově týče pasivů, byl bych pro následující omezení:

Omezení mapy podle ustanovení MČR dát na všechny diferenciály daných aut, kde jsou ve skutečnosti pasivy, tzn. Subaru 06 P+Z, Focus 06 a samozřejmě eNka, podle toho jak to ve skutečnosti je. Na jezdcích WRC by potom bylo, zda si vemou nové auto s omezením nebo ne.
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 11:13
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BITTNER Jan





Založen: 23. 04. 2005
Příspěvky: 1142

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

FRIC Miroslav napsal:
Honza: ee, 9 ma aktiv stred a zadek, 8 stred Wink


Sem si to asi nějak přehodil v té mojí palici. Díky za opravu. Laughing

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 12:00
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HONZALEK Vratislav





Založen: 10. 11. 2005
Příspěvky: 357
Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

PANCOCHA Jaroslav napsal:

A znovu tady píšu - porovnejte si nejlepší časy eNek a WRC anebo si zkuste nastavit WRC takzvaně pasivně a myslím, že budete mít čas stejný nebo jen opravdu o málo horší.

Ne ze by differaky nemeli vliv,ale myslim ze to ze ty casy jsou o tolik rychlejsi je hlavne v motorech,differaky budou az na druhem miste.A dle meho mineni je ten vliv tak 20-30% vic ne.Totiz ono se ten vliv tedka tezko ziskava,to by ty motory museli byt stejne jako predtim.

_________________
Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 14:25
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No nějak ti Vraťo nerozumím. - o jakých časech mluvíš ?? O motorech eNek ?? No a jak už jsem psal.... když se mají srovnat aktivní a pasivní dify ve WRC, tak ať si nějaký dobrý WRCař nastaví setup ve stylu pasivu a porovná časy. Myslím, že to bude stejné.
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 16:29
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
HONZALEK Vratislav





Založen: 10. 11. 2005
Příspěvky: 357
Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Myslel jsem casy s eNkem.Slo mi o to,ze ty jsi tam psal at se podivame tedka na casy treba v euru,ze spicka v eNkach je blizko wrc.Cili to je podle me z velke casti jen motorem.A jak jsem psal tech 20-30% na technickych tratich,na rychlich bude ten vliv skoro zanedbatelny.Tenhle pocit mam u eNka,u WRC jsem nezkousel.

_________________
Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 16:47
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No musím poopravit veškeré svoje příspěvky. Jdu teď vyzkoušet to co mi říkal nyní Mirek Olša.

Jde totiž o to, že (ačkoli o tom není v manuálu ani slovo), tak program nějakým způsobem přece jen v základu funguje jako pasiv, tj. bere v potaz prokluz.

Ještě jsem to nezkoušel, ale prý je to tak, že když se nastaví všude na difu nulové mapy, tak se diferák chová jako špéra. Tzn. při prokluzu kola se také zavře. Podle manuálu jsem já soudil, že pokud bych zcela vymazal mapy, tak bude svornost pořád nula a tedy diferák uplně stejný jako v civilním autě. No a prý to tak není. To ovšem zcela mění všechny příspěvky které jsme tady psali.

Takže všem kteří se o to zajímají doporučuji vyzkoušet nastavení s nulovou mapou a uvidíme.
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 17:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vyzkoušel jsem to co Mirek všem doporučoval.

Zkoušel jsem Fiestu jako předokolku a potom Imprezu N12.

Nastavení jsem udělal dvě a to vymazané - nulové mapy s původní svorností a potom druhé, kdy jsem u S1600 vepředu a u N4 vepředu a vzadu zcela zrušil svornost.

Reakce byla velmi průkazná na S1600 na asfaltu. Pokud se smazaly jen mapy, auto pořád drželo stopu i s kolem na trávě - tzn. diferenciál sepnul. Až pokud jsem smazal i svornost, tak se auto teprve chovalo jako civilní, tzn. kolo na trávě pořád prokluzovalo.

Tento test jednoznačně vyvrátil původní předpoklady že RBR nepočítá s prokluzem. Správné nastavení pasivního diferenciálu by tedy asi mělo znamenat vymazání mapy (případně ponechání např. 25-30% v mapě rychlosti jako předpětí). S takovým autem už je dost rozdíl v jízdě (zejména na šotolině).

Netuším, jak se ovšem má chovat a v reálu chová pasiv na šotolině třeba v zatáčce. Tady to totiž (Impreza na Chirdonu) dopadalo tak, že se v dlouhých zatáčkách pořád střídavě zapínal a vypínal. (Jezdím ovšem na klávesnici a je tedy zřejmé, že to bylo asi klávesnicí - její nevýhoda se tady projeví v plné míře)
Příspěvek Zaslal: út listopad 28, 2006 19:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme