Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Pasivní a "aktivní" diferenciályPro10WRCařů vMČR
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jste pro pasivy pro prvních 10 ve WRC?
Ano
33%
 33%  [ 22 ]
Ne
66%
 66%  [ 43 ]
Celkem hlasů : 65

Autor Zpráva
Skorpion





Založen: 15. 03. 2005
Příspěvky: 437
Bydliště: Nová Paka

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Hrouda napsal:
Skorpion napsal:
Napriklad ja Hroudice asi porazim...


ale fuj, tady se nekdo nehezky chvasta Laughing Tak i s takovimi namyslenymi frajirky se musim potkavat na trati, to je smutne Confused


Sorry, ja jsem nevedel lepsi priklad a kdyz sem te videl ve foru, tak me to hnedka docvaklo Smile nechtel jsem se te nejak dotknout Smile

No jinak jak napsal Mike a co citoval Honza je fakt dobry. Myslim, ze dost lidi bude nasranejch. Proste si neprejou jet s pasivnimi difer. a navic uz je to placene, takze by cekali asi i nejakou zmenu.
No ale tady alespon vidite, jak cloveka sere takovy nesmyslny rozhodnuti, jako, ze nazev teamu nesmi obsahovat nazev pouzivajicise v MS (nebo jak ta pitomost zni) Ja bych se na to vyprdnul a neplatil bych za vec, se kterou nesouhlasim a pokud to tak udelate, tak Mirek zmeni svuj nazor a vyhovi, jinak na 100% nevyhovi Smile Na to jsme si uz zvyknuli. Protoze MCR o 15lidech je fakt dobra reklama Smile

_________________
Skorpion (Petr Janků)
Image
Příspěvek Zaslal: st listopad 22, 2006 12:30
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

OLSA Mirek napsal:
no řeknu to asi takhle:
A o tom co je nebo není smysluplné a co se musí nebo nemusí nech LASKAVĚ NA MĚ !!!!!


Vážený pane geniální, Olšo, s tímhle přístupem Ti na nějaké MČR kašlu. Odpověd opět žádná, jen děláš z lidí kretény. S lidmi, co mají patent na rozum a všechno vědí nejlíp nechci mít nic společného. A s lidmi, kteří ostatní jen uráží už vůbec ne. Tečka.

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: st listopad 22, 2006 12:35
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MIKL Tomas





Založen: 11. 04. 2005
Příspěvky: 820
Bydliště: Malenovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Děkuji za odpověd, k tomu nemám co dodat.

_________________
Team manager HSF rally team
Příspěvek Zaslal: st listopad 22, 2006 13:08
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Hrouda





Založen: 24. 03. 2005
Příspěvky: 899
Bydliště: Brno

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

4 Skorpik : Mas pravdu, lepsi priklad by se tezko hledal. Nekoho jineho by ses mohl i dotknout, kdezto ja jsem uz jsem na to za ty roky zvykly Laughing Laughing Laughing
Příspěvek Zaslal: st listopad 22, 2006 13:12
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin SRAJER





Založen: 10. 01. 2006
Příspěvky: 18

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

To, jak si mnoho lidi v tomto vlakne vyklada funkci difererencialu ve WRC je hodne usmevne Smile
A vubec, jak se muze nekdo snazit pochopit, jak funguji slozite aktivni dify ve WRC, kdyz je patrne, ze vetsine pripevatelu neni jasny ani zakladni regulacni obvod (tedy vec, ktera je uplnym zakladem kazde regulace -např. reg. teploty v mistnosti pocinaje a diferencialy u WRC konče...)

Jak se tu nekdo ohani tim, ze mu to vysvetloval p. Janeba, tak podle toho, co pise, ten vyklad evidentne vubec nepochopil.
Wink
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 10:28
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Red Wing CZ





Založen: 06. 04. 2006
Příspěvky: 3

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

A ty zase neumísťuješ příspěvky tam kde máš. Pokud jsi borec znalý v oboru tak podej výklad ve vlákně jak fungují součástky. Je snadné tady drsně napsat jako že to chápeš a nic víc k tomu. Idea

_________________
Detroit Hockeytown
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:08
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin SRAJER





Založen: 10. 01. 2006
Příspěvky: 18

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak nevim, ale tohle vlakno se jmenuje "Pasivní a "aktivní" diferenciály v RBR", takze muj prispevek nebyl tak mimo ne? Smile
Ja nerikam, ze vsemu kolem wrc rozumim, jen se podivuju nad tim, jak si funkci, treba tech difu, lidi vykladaji a jeste si mysli, ze maji 100% pravdu Smile
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:13
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CHRASTINA Pavel





Založen: 28. 10. 2005
Příspěvky: 471
Bydliště: Slušovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Martine, původ tohoto vlákna je sice ze začátku podložen technickými záležitostmi, ale chtěli jsme si tu nechat vysvětlit důvod proč by mělo být 10 lidí omezeno jinak nastavenými deiferenciály. A pokud jsi se dotkl Martina Brudera, že si to špatně vyložil, tak bys měl problém vysvětlit. Je jednoduché obvinit a nedokázat to Exclamation Ale prosím tě, vlákno "jak fungují součástky" bude lepší, už jsme se to tady snažili jednou přesměrovat, tak znovu teda.

_________________
#19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
Image
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC)
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:21
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BRUDER Martin





Založen: 12. 10. 2005
Příspěvky: 1060
Bydliště: Chotyně

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Martine je možne že sem pochopil špatně funkci dif , ale chapu moc dobře že nebudeme mít na trati všichni stejne podmínky a o to tu hlavně jde. Ted se třeba honim s Lukšem Utratou o setinky v jinych turnajich ale pokud mě podle Mirkovich pravidel takto omeziš mužu na boje s ním zapomenout. A pokud se tohle nezmění MCR nepojedu.( nebude to pro tak supr podnik žadna ztrata Laughing ) A není to jediná věc se kterou nesouhlasím. Jsou to i přikázané převodovky na šoto i asfalt ( tedy pro všechny stejnym metrem tak že bych to překousl ) a i pro mě nepochopitelné nařízení přejmenovaní týmů s nazvy z ms. Myslím že by tady měl jít Mirek příkladem když to chce po druhych a nepoužívat tež názvy rally z MS. Máme jet MCR tak proč nevyužít domácích rally a třeba i vymyšlených. Wink Atd atd.... a jednaním s jezdci konče. Dobrý turnaj totiž nedělají velke názvy ale hlavně lidé kteří ho jezdí a baví se u něho. Mirek děla hodně pro RBR ale na MCR by si měl najít mluvčího ktery jezdcům bude odpovídat v klidu. Jsou to přeci oni které potřebuje Idea


Naposledy upravil BRUDER Martin dne so listopad 25, 2006 11:53, celkově upraveno 2 krát
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:32
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin SRAJER





Založen: 10. 01. 2006
Příspěvky: 18

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Takze abych jenom tak neplacal- takovy maly zjednoduseny model reg. obvodu:

Mejme regulovanou soustavu: diferencial
Pozadavkem je menit svornost diferencialu v závislosti na mnoha vstupnich parametrech (poloha plynu, brzdy, natoceni kol, podelne a pricne zrychleni atd..)

Tato závislost na vstupních parametrech je vyjadrena programem v ridici jednotce, coz je tzv. mapa diferencialu.
Z mapy diferencialu řidící jednotka generuje (v generátoru žádané hodnoty) tzv. Řídící veličinu regulovaného obvodu (běžně oznacovaná W).

Dále je třeba mít zpětnou vazbu, tedy nějakým způsobem zjišťovat nastavenou svornost (toto měření může jistě být nepřímé). Tím získáme tzv. regulovanou veličinu (X)

Požadovaná veličina (W) a žádaná (X) jsou porovnány, čímž dojde k získání tzv. regulační odchylky (e)
Tato odchylka je zpracována regulátorem a je vygenerován potřebný akční zásah. (akční veličina = Y)

Akční zásah u diferenciálu = změna tlaku v hydraulice -> změna svornosti.

Diferenciál je nazýván aktivním, protože se mění jeho svornost na základě vstupních veličin a mapy diferencíálu.

Tedy diferencialy v RBR jsou diferencialy aktivni i kdyz znacne zjedodusene - hlidaji se pouze 3 vstupni veliciny, tim jsou mapy diferencialu velmi jednoduche.


Timto primitivnim (totalne zjednodusenym) prikladem jsem chtel jen ilustrovat, ze i slozity system se ridi zakladnimi pravidly o regulaci. Pokud toto nekdo nechape, tak se asi nemuze snazit pochopit "jak funguje wrc".
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:33
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin SRAJER





Založen: 10. 01. 2006
Příspěvky: 18

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyztak to tedy presunte na spravne misto. Jeste bych doplnil, ze nechci z nikoho delat vola - kazdy mame svuj obor, kterym se zabyvame a nikdo nemuze vedet vsechno. Nerad bych nekoho neurazil Cool
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:37
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BRUDER Martin





Založen: 12. 10. 2005
Příspěvky: 1060
Bydliště: Chotyně

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Oki Martas je to v pohodě Wink To forum je od toho abychom diskutovali ve skutečnosti vime o rally každý jen něco a forum je možnost se o tom dozvědět více. Ale jak sem psal jde mi hlavně o to že nebudou stejné podmínky pro prvních 10 jezdcu z minulého ročníku.
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:45
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KUBESA Jiri





Založen: 29. 09. 2005
Příspěvky: 10
Bydliště: ZLÍN

Příspěvek Předmět: technické záležitosti Vs bude vůbec nová sezona? Odpovědět s citátem

Ahoj, nebo pro některé hezký den.
Vůbec nerozumím této technické diskuzi, neboť každý si do ní přinese své polovičaté vědění a píše jakoby znal celé WRC nazpaměť.
MARTIN (Bruder) přinese vysvětlení přímo ze ŠM (Janeba) a pak zase někdo zcela cizí, který jinak nikdy do fora nepsal napíše zcela jiný názor.
Nerozumím tomu, protože snad ŠM (Janeba) přece ví co říká, nebo ne? Má přeci jenom větší zkušenosti než kdokoliv z nás.

Ale teď k jádru věci a tou je, zda se vůbec nová sezona začne, či nikoliv.
Nechápu, jak si můžem takhle kazit ještě nenarozenou novou sezonu rozhodnutím o zpomalení některých jezdců.
Vždyť v tomhle máme oproti realitě výhodu a náskok a to v podobě nastolení stejných podmínek pro všechny. Nehrají tu žádné jiné podmínky velkou roli tak jako v realu. Finační otázka je pasé, typ spotovního náčiní také.

Tak prosím vemme všichni rozum do hrsti a dohodněme se, ať můžeme začít novou sezonu. Jistě ji již netrpělivě všichni očekáváme.

RALLY zdar
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 11:59
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ad technika - s Martinem Bruderem a Tomem Miklem jsme to myslim poresili osobne pres ICQ, ci Skype. Samozrejme, tak jak je zalozeno tohle vlakno, to neni. Martin Srajer ma s aktivnim pravdu. A pasivni diferencial je spera a to i ve WRC.

To ale nic nemeni na skutecnosti nesmyslneho omezovani prvnich deseti a na neochote nebo spis primo alergii poradatele na sebeobycejnejsi otazky odpovidat a vubec je brat v potaz.

Kubesa Jiri: Vez, ze je tu dost lidi, co by se radi dohodli, ale s panem poradatelem se nedohodnes na nicem. Precti si jeho prispeveky a pochopis...

Napriklad, kdyz naprosta vetsina tymu podpori osobami svych manazeru snahu zrusit tohle omezeni prvnich deseti + to podpori jeste hodne dalsich lidi, tak pan poradatel dela, ze ostatni nevidi a Toma Mikla obvini z toho, ze se pro sebe snazi ziskat nejakou vyhodu a ze resi tuhle vec bez tech, koho se tyka (coz imho neni pravda). A ze ho doslova s**e a ze jedinym, kdo vi a ma pravo vedet, co je smysluplne je tu on - Mirek Olsa.

Stat za svym nazorem je vec jiste chvalihodna, ale jen do chvile, kdy se pri tom zacnou urazet ostatni lide kolem, a co je horsi obvinovat ze snahy vymoci si pro sebe nejakou vyhodu!

Prosim, muzes se zkusit dohodnout...

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 12:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
OLSA Mirek
Site Admin




Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 552
Bydliště: ZLÍN

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Martin SRAJER napsal:
Takze abych jenom tak neplacal- takovy maly zjednoduseny model reg. obvodu:

Mejme regulovanou soustavu: diferencial
Pozadavkem je menit svornost diferencialu v závislosti na mnoha vstupnich parametrech (poloha plynu, brzdy, natoceni kol, podelne a pricne zrychleni atd..)

Tato závislost na vstupních parametrech je vyjadrena programem v ridici jednotce, coz je tzv. mapa diferencialu.
Z mapy diferencialu řidící jednotka generuje (v generátoru žádané hodnoty) tzv. Řídící veličinu regulovaného obvodu (běžně oznacovaná W).

Dále je třeba mít zpětnou vazbu, tedy nějakým způsobem zjišťovat nastavenou svornost (toto měření může jistě být nepřímé). Tím získáme tzv. regulovanou veličinu (X)

Požadovaná veličina (W) a žádaná (X) jsou porovnány, čímž dojde k získání tzv. regulační odchylky (e)
Tato odchylka je zpracována regulátorem a je vygenerován potřebný akční zásah. (akční veličina = Y)

Akční zásah u diferenciálu = změna tlaku v hydraulice -> změna svornosti.

Diferenciál je nazýván aktivním, protože se mění jeho svornost na základě vstupních veličin a mapy diferencíálu.

Tedy diferencialy v RBR jsou diferencialy aktivni i kdyz znacne zjedodusene - hlidaji se pouze 3 vstupni veliciny, tim jsou mapy diferencialu velmi jednoduche.


Timto primitivnim (totalne zjednodusenym) prikladem jsem chtel jen ilustrovat, ze i slozity system se ridi zakladnimi pravidly o regulaci. Pokud toto nekdo nechape, tak se asi nemuze snazit pochopit "jak funguje wrc".


velmi hezky napsáno ...... tohle sem tvrdil stejně jako ty ale protože to napsal Olša tak nemá pravdu a je špatný Sad
Příspěvek Zaslal: so listopad 25, 2006 13:03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 6 z 9

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme