Po nějakém čase se nám pro vás čtenáře narodil další rozhovor. I tentokrát to je velmi zajímavé čtení protože trochu nahlédneme pod pokličku tvorbě vidoreportáží z jednotlivých závodů. K mikrofonu jsme nalákali Dana Klímu alias Jantara Plus.

- Ahoj Dane, před startem sezony si ohlásil návrat videoreportáží z TR, které před tebou vyráběl Honza Dobeš. Co tě vedlo k rozhodnutí toto vše obnovit?

Ahoj, zdravím všechny čtenáře a blázny do RBR. No obnovení reportáží vzniklo asi takto. Před sezónou mě kontaktoval Jorge s požadavkem na toto téma. Je pravda, že i mě něco takového v TR začalo chybět, ubývaly i psané reportáže a galerie. Kdyby to tak šlo dál, byl by to určitě konec TR. To jsem určitě nechtěl, takhle to třeba přitáhne někoho nového nebo zase i třeba někoho starého. Takže sem kývnul, v tu chvíli sem ale ještě nevěděl, jelikož sem si vždy nahrával jen své replaye, kolik s tím bude práce. Teď už to ale nejde zastavit a i když videa vychází trošku později, snažím se to prostě nějak stíhat. V dobách střední školy a nekonečné nudy na internátu, bych tomu věnoval určitě více času a píle a celá ta reportáž by byla ještě jinde. Dnes už chodím do fabriky na 4 směnný provoz, mám přítelkyni, hypotéku a 2 psy, takže toho času není moc.

- Měl jsi před děláním první reportáže nějakou představu, jak bude video vypadat? Žádal si Worma o nějaké tipy a triky?

Tak ptal jsem se ho v jakém programu stříhal, a jestli do RBR používal nějaké jiné pluginy a hacky než je camhack a třeba RBRdll jako používám já. No a pak hlavně odkazy na jeho stará videa, která sem poctivě studoval abych se i já trošku dostal do dění, protože ani já nepůsobím v TR moc dlouho, takže sem tím trošku nastudoval historii. J Trošku sem převzal jeho formu s reportáží jezdců do top 5. Kdyby bylo více času, chtěl jsem to dělat jako bývají reporty ve WRC po jednotlivých sekcích a Etapách, ale to by to zpracování trvalo ještě 2x déle. Rád používám jiné kamery než jsou org. v RBR, přes camhack si s tím jde pěkně vyhrát, ale je to zase o něco delší než kdyby člověk nahrával normální rpl... to by to dle mého nebylo ono... :-D

- Jak je, či bylo, těžké získat materiály od jezdců? Myslím skiny, replaye, kombinézy atd.

S tím v podstatě nebyl problém, jen po první soutěži ne všichni měli polepy hotové, takže to trochu trvalo, přeci jen ne každý dnes ovládá PhotoShop a má tam dds plugin aby si mohl udělat skin. Takže to většinou přebírá nějaký šikovný jedinec v týmu, jako je to u nás v Kizz-me WRT :-D . Teď už mám většinu uloženou a sem tam se ještě objeví v reportáži někdo koho nemám. Takže teď už střádám jen rpl. většinou. Kombinézy moc týmů neposlalo, ale možná je to dobře, jelikož to pak je další věc která se musí zvlášť s každým jezdcem ve složce překopírovat. Ale ty které mám, tak používám... Pár skinů jsem taky dodělával, (vždy jen něco jednoduchého) nebo předělával okna, protože to měli třeba černé neprůhledné, nebo tak něco... Ale já sem s PS velkej kamarád, takže si s tím poradím.



Kolik čistého času zabere tvorba samotného videa a co považuješ za nejtěžší? Můžeš se o tvorbě více rozpovídat?

No to je celkem těžké říct, protože na tom většinou po kouskách pracuji celých14 dní, ale kolik je to hodin celkem? S jistotou můžu říct, že to bude určitě i víc jak 20h. Začíná to postahováním rpl. ze soukromých zpráv a emailu, pak roztřídit do složek podle jmen a skupin. Pak se jednotlivě překopírují do hry se skinem a popř. kombinézou, předělá se na slot na kterém mám daný vůz já, a jde se točit. Natáčím přes Fraps (zatím sem nepřišel na něco lepšího, mám slabou grafiku, takže třeba Nvidia recoder mi nešlape), udělám si záběry všech z jednotlivých tříd, a pak sestříhávám každou třídu zvlášť. Do toho si občas musím přehodit model a fyz. daného vozu a někdy i zvuk. Protože většinou natáčím víc jak 8 typů vozů... samotný střih je taky na dlouho, nějak tam napasovat nějakou muziku atd... Další věc je psaní a namlouvání reportáže což taky zabere hrozně času, člověk tu soutěž musí pořádně prostudovat, aby nepsal bludy, snažím se co nejvíce využívat jednotlivé komentáře jezdců po rz. Takže sepsat komentáře a pak je namluvit, na to zase musí mít člověk náladu a energii jinak je to znát na hlase a celé to pak kazí. S tím mi naštěstí pomáhá u dvou skupin Jenda a Jorge, za což jim patří také uznání a velké dík. V neposlední řadě sou pak tabulky, které taky zaberou strašně času, ono opsat 12 tabulek s 8 jezdci nebo týmy prostě taky zabere třeba skoro hodinu. No a pak samotné renderování videa a nahrání na YT. Třeba KCM jsem v PC renderoval přes 2 h, video má 8,5 Gb, no a nahrání a zpracování na YT je na další půl den. Asi mám už staré železo. :-D Takže tak... Teď se do toho přidaly nové fyz. a auta, takže to bude zase o něco práce navíc si to všechno přerovnat a připravit.


Máš nápady ještě na případná vylepšení?

No nápadů na zlepšení by byla fůra, ale zrealizovat je v té časové tísni prostě nejde, takže se spíš snažím nemít tam nějaké zbytečné chyby, což se mi stejně nedaří :-D . Ale malej progres od prvního videa určitě je což si myslím je i vidět. Přešel sem s PowerDirectoru na Sony Vegas studio, které je určitě lepší ale stále se s ním učím... jinak děkuji za kladné ohlasy, které se vždy objevují na fóru nebo v komentech na FB pod videm. Aspoň pak vidím že to nedělám nadarmo a někdo se u toho i pobaví... :-D Mám hodně nepoužitých záběrů a chtěl sem vydat nějaká bonusová videa, ale jak a kdy to nakonec stihnu fakt těžko říct.

Pojďme teď odbočit k tvým výkonům za volantem. Jak se Ti zatím líbí rozjetá sezona? Daří se podle představ a myslíš že RBR prospěla NGP fyzika?

Tak sezóna neprobíhá úplně podle představ, jelikož je hodně výpadků. Z 6 soutěží, jsem dokončil 4 a z toho ještě 2 v rámci superrally, takže spíše nespokojenost. Na druhou stranu, já sem závodník a jezdit desátej mě prostě nebaví... Takže se snažím stále zlepšovat a přibližovat se nejlepším. V tom mi teď určitě hodně pomohl nový volant G27, dřív jsem jezdil na takové staré plastové plečce, se kterou už díky vadnému potenciometru nešlo auto udržet rovně... Takže už na posledních dvou soutěžích přišlo zlepšení, bohužel tu druhou sem zase nedokončil. Nejvíc mě to mrzí kvůli týmu, který si jinak vede dobře a každý bod mu chybí v dost možná i boji o titul TR v což před sezónou nikdo nedoufal. Takže teď už to beru týmově a i 10 místo beru všema deseti. J Na sněhu si nevěřím a moc neumím, takže na Blue Devil dostal nominaci někdo jiný z týmu. Na MM rally, bych chtěl ale opět dostat důvěru týmu a přivézt mu body. Teď k té fyzice. Mě celkově NGP nevadí, už sem si na to zvykl a dlouho sem nejel org. fyz. takže už nevím. Co je ale rozhodně plus, jsou nová auta a tratě... Některé nové modely aut jsou fakt parádní a už se těším, až budu točit takovou Celicu nebo i ten novej Pegi R5 od Leira je famózní, super že to stále někdo dělá a ta hra neumírá. Na rbr + už jsem viděl skoro hotovej novej Hyundai. Jednou taky možná začnu modelovat, zatím jsem dělal jen pár projektů v BTB, ale 3dmax a Wallaby ještě moc nepobírám.

Dane díky za tvůj čas, který věnuješ reportážím a přeju ať to jde stále tak pěkně od ruky a máš pořád chuť nás všechny bavit!

Já díky že na videa koukáte a snad to z IF rally stihnu co nejdříve zdar Dan...

 

Aktualizováno (Středa, 03 Únor 2016 09:07)