Další jezdec, kterého jsme oslovili k rozhovoru je Jiří Petera, aktuálně vedoucí muž třídy historických vozů. Jirka udělal na nových fyzikách velký skok kupředu a na druhé v pořadí má náskok 38 bodů. Tohle všechno jsou důvody k položení pár otázek.


- Ahoj Jirko, v polovině aktuální sezóny se Ti opravdu hodně daří. Mohl bys nám popsat své dosavadní působení svými slovy? Jak se Ti líbili jednotlivé závody, jak se ti na nich jelo atd…

Ahoj všem. Ano, je to pravda, sám jsem zaskočen, že jsem v hodnocení jezdců tam, kde jsem. Výsledky z jednotlivých podniků ovlivnilo mnoho faktorů. Ten nejpodstatnější, který mě ale napadá je, že už jsem se za ta léta vyškolil svými chybami a začal jet více hlavou. Byl to právě první letošní, navíc, domácí podnik, kde jsem po zpackané první etapě viděl, že bych mohl mít šanci zkusit jet o lepší umístění než v předchozích ročnících Team rally. Taky jsem si často vzpomněl na juniora (Jirka Petera jun. – pozn. redakce), který v době aktivního působení RBR patřil mezi nejrychlejší jezdce a bylo na čase oživit v paměti naše jméno :). Z podniků se mi líbil Montek, to je vždycky svátek stát na startu a povozit se tu. V cíli rally se mi líbilo i na KCM, z které jsem měl před startem obavy díky těžké skladbě. Ostatní podniky byli taky pěkné, především Kizz-me rally :)


- Díky NGP fyzikám je teď o Tobě slyšet více než kdy předtím a jsi jeden z nejčastěji viděných jezdců ve video reportážích. Dá se tedy říct, že Ti nové fyziky sedly? A proč jsi zvolil pro své jezdění zrovna Deltu?

NGP se v mém dědečkovském PC objevilo za pět dvanáct jen díky šikovným kolegům z týmu, především Vojtovi s Kubou a tím padlo i rozhodnutí o mém startu do letošního ročníku. Zbývalo jen rozřešit otázku, do které ze zbývajících volných tříd v našem týmu nastoupit. Já se beru za univerzálního jezdce a na otázku zda bych jel historiky, jsem flegmaticky kývnul. Pak už jen dořešit kolegu do třídy, kterého jsem možná trochu dokopal k tomu, aby jel třídu se mnou. Určitě jsem rád, že to tak dopadlo. Výběr auta byl právě na Kubovi, který má společně s Danem největší podíl na autech v celé naší týmové garáži, holt jsou to šikulové!


- Jaké máš doposud největší soupeře? Je někdo, koho si při závodech opravdu hlídáš a sleduješ ho?

Kluky určitě sledovat musím, především pak Ptáka s Kovařou. Zpočátku sezóny to tak nevypadalo a na popředí byli jiní jezdci. S blížící se půlkou sezony začal ztrácet svými chybami Ludvík Kala, z něj jsem měl po třech podnicích velké obavy, vypadalo to od něj na velkou spolehlivost ve sbírání velmi pěkných umístění. Snad se vrátí zpět do bojů .Radost mi dělá týmový kolega, už zmíněný Kuba Rojek. Jet s ním o pohár ve třídě je radost, navíc se neustále drží v boji o bednu mezi jednotlivci.Uvítal bych i návrat sporadicky startujícího Médi (Karel Kuncl) a taky Tom Jarolímek by mohl dát ježdění víc.


- Velmi dobře se daří také celému týmu Kizz-me. Jaká panuje v týmu nálada v tomto Vánočním období?

Je tomu tak, daří se. Tým Kizz-me WRT funguje po všech stránkách. Od promyšlených nasazení jezdců do tříd, přes komunikaci, nominace, podporu při závodech a celkově týmového ducha si ani jinou pozici než v boji o pohár TR nezaslouží. Nálada je skvělá, komunikuje se před jednotlivými podniky i po nich a každý se snaží za podpory kolegů při závodech vytěžit co nejvíce. V týmu nám funguje i servisní zázemí, kdy jezdci čekající v cíli už vaří se svými hosteskami kafíčko a na výběr máme i jiné lákavé nápoje :)


- Je něco co bys chtěl vzkázat soupeřům do druhé půlky sezony případně do nového kalendářního roku?

Všem účastníkům přeji pohodové dny v tomto i Novém roce, zdravíčko a jen to nejlepší na tratích i osobním životě. Soupeřům ve třídě, třeste se. Čeká nás tak trochu závod od nuly s novými auty v polovině sezóny. Těším se na nové souboje a všem přeji zážitek z každé RZ. Chtěl bych také poděkovat celému realizačnímu týmu TR za pořádání a vzkázat držte se! Ahoj

 

Aktualizováno (Pondělí, 28 Prosinec 2015 18:20)