Právě je st červen 05, 2024 5:24
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
BICA Martin
Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Nespokoj se s malem, kdyz nevis, zda-li to muze byt jeste lepsi. |
|
_________________
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 20:53 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NESVADBA Ales
Založen: 01. 01. 2006 Příspěvky: 151
|
Předmět: |
|
|
BICA Martin napsal: |
Pokud ti to odskakuje tak jedině tlumičema, ale nejdriv zkontrolovat jestli ti nejdou pruziny nadoraz, tomu musis zamezit a pak to doladit rychlou kompresi a zpetnym razem. |
prosim te promin,ale jak poznam,ze mi jdou tlumice do dorazu? |
|
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 21:35 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BICA Martin
Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Ja to delam tak, ze si pustim replay treba na skole a koukam na auto z boku a jeste si to na brodu zpomalim abych videl poradne na kolo. Kdyz zajede do podbehu a pak se prudce odrazi tak je to jasna znamka dorazu. Potom musis pritvrdit pruziny. A pokud se ti zase auto odrazi ihned po najezdu do diry aniz by se poradne zasunul zaves tak to je znamka, ze mas moc tuhe pruziny, potazmo tlumice moc velke tlumeni rych.komprese. |
|
_________________
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 21:59 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NESVADBA Ales
Založen: 01. 01. 2006 Příspěvky: 151
|
Předmět: |
|
|
BICA Martin napsal: |
Ja to delam tak, ze si pustim replay treba na skole a koukam na auto z boku a jeste si to na brodu zpomalim abych videl poradne na kolo. Kdyz zajede do podbehu a pak se prudce odrazi tak je to jasna znamka dorazu. Potom musis pritvrdit pruziny. A pokud se ti zase auto odrazi ihned po najezdu do diry aniz by se poradne zasunul zaves tak to je znamka, ze mas moc tuhe pruziny, potazmo tlumice moc velke tlumeni rych.komprese. |
tak ti dik,zkusim |
|
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 22:11 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CERVENKA Filip
Založen: 09. 11. 2006 Příspěvky: 581 Bydliště: Zlínsko
|
Předmět: |
|
|
Martine to se řekne, ale hůř dělá. Já co ladím, tak je to z 80% k horšímu. Ale tak mě vždycky jednou za čas chytne "ladící" a tak to valím a valím. |
|
_________________ -> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem) |
Zaslal: st prosinec 10, 2008 16:52 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Sem teďka trošku zase teoreticky špekuloval o tlumičích a chtěl bych se tady o tom ještě trošku pobavit. Jedná se mi zejména o asfalt.
Všeobecně se nejvíce používá nastavení, kdy rychlá komprese má na asfaltu menší hodnotu, než ráz a zpětný ráz. Z reálného hlediska je to nesmysl, tam se používá na rychlou kompresi vždy největší hodnota. Nicméně, tlumiče v reálu jsou nastavitelné ještě vzhledem k rychlosti atp. což v RBR není.
Ale zpět k RBR. Všichni se shodneme na tom, že auto by mělo na asfaltu nerovnosti "žehlit". Obvyklé nastavení pak vypadá cca takto: 5,0 - 7,0 - 1,0 - 4,0 (např.). Jenže co takové nastavení znamená ? Podle mne toto: Auto vjede na nerovnost, celkem malá hodnota nechá vzpěru propružit a jak se vrací, tak vysoká hodnota zastaví kmitání. Příliš vysoká hodnota zpětného rázu zde může podle mne způsobit příliš tvrdé chování při běžných nerovnostech. Malá hodnota zase skákání vozu.
Zásadní problém ale přichází u rychlé komprese. Já mám na Impreze N12 (prozatím) hodnoty vepředu 5,5 - 6,5 - 1,0 - 4,5. Auto se chová ve většině situací bych řekl ideálně. Nicméně, na problém nastavení mne upozornila RZta Strýčkovy - Poříčí. Tam sem jel posledně skok za na rovině v lese za koncem RZty Strýčkovy okruh totálně naplno. Po dopadu auto nechutně odskočilo, prostě vyloženě odpružilo a odskočilo jak koza. Z mého nastavení si to vysvětluji jedině tak, že právě v takovém okamžiku byl dosažen práh rychlé komprese a aktivovala se nízká hodnota tlumičů (4,5 vepředu, 3,1 vzadu), což nestačilo na utlumení a auto odskočilo.
Takže teoreticky by ideální nastavení mělo být udělané tak, že hodnota rázu by měla být tak měkká aby auto vjezd na nerovnost vyžehlilo, ale ne zase příliš. Zpětný ráz dobře utlumit, nepřehnat. No a pak najít ideální hodnotu prahu rychlé komprese. Tu můžeme hledat pouze na českých tratích, na Francii žádný skok není. A pak, jak najdeme tu mez na skocích, tak nastavit rychlou kompresi na dostatečně vysokou hodnotu, aby tlumiče kmitání na těchto skocích okamžitě ztlumily.
Opravte mne pokud se pletu.... |
|
|
Zaslal: čt březen 26, 2009 13:07 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Na skoku jde především o zpětný ráz. Hodnota útlumu zpětného rázu musí být dost vysoká, jinak auto po dopadu odskočí. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: čt březen 26, 2009 13:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Mirku, a k čemu by pak byla rychlá komprese ??? |
|
|
Zaslal: čt březen 26, 2009 13:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Tak, volal jsem teď s Karlem Kunclem, trošku sme to probrali (trošku je možná slabé slovo ), tak si z toho dovolím udělat resumé...
Zásadní problém celého nastavování tlumičů zejména na asfaltu je stanovení problémových míst (dír, skoků atd.) a stanovení prahu rychlé komprese. Já jsem např. měl zato, že skoky jsou největším rázem, ale dle diskuze s Karlem asi nejsou. Větším problémem jsou třeba díry atp.
Mez rychlé komprese je pak třeba nastavit výše, než vyžadují skoky na Příbrami. Počítal bych, že setup na Francii pak může mít tuto hodnotu prahu níže. Potom se pro chování auta na skoku vezme nastavení komprese a zpětného rázu a naopak pro díry a takové chytáky rychlá komprese. Je potom jasné, že zpětný ráz musí být tak jak říká Mirek nastaven vysoko, protože tím se právě řeší odpružení auta po doskoku a utlumení tohoto kmitu.
Takže to vidím tak, že budu teď projíždět tratě a dělat mapu nakopáváků ... |
|
|
Zaslal: čt březen 26, 2009 14:07 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Ještě si sem dovolím napsat vysvětlení odskoku, který se mi přihodil v lese směrem na Poříčí....
Za normálních okolností moje nastavení prahu rychlé komprese stačilo, aby se skoky řešily kompresí a zpětným rázem. Tady jsem jel ale příliš rychle, práh nestačil a počítalo se s rychlou kompresí. Tam byla ale nízká hodnota, tlumiče pružiny dostatečně neutlumily, a auto odskočilo.
Tak doufám, že už tomu zase trošku více rozumím |
|
|
Zaslal: čt březen 26, 2009 14:12 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BICA Martin
Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Jardo já už po snahách nastavit C4 na Příbram nerozumím ničemu. Jde o to sladit to dobře s pružinama, aby nebraly všechno jen tlumiče. Ale mě se to doposud nepovedlo, nebo už nevím. Možná od auta chci, abych ho mohl držet všude na maximum, ale mě přijde, že to auto je nestabilní a nemám v něm jistotu. |
|
_________________
|
Zaslal: pá březen 27, 2009 1:05 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRUHA Vaclav
Založen: 01. 12. 2006 Příspěvky: 148
|
Předmět: |
|
|
Martine tohle už je dost možna o mezikusu...zkoušel jsi dělat změny tam? |
|
_________________ Proč vzhlížet k světlým zítřkům, když vždy když se probudím je dnes?
- Murphy |
Zaslal: pá březen 27, 2009 9:00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, já myslím po těchto závěrech, že kardinální problém na asfaltu je nastavení prahu rychlé komprese. Tím bych asi teďka začal. Na Francii žádné skoky nejsou, takže tam si můžeme dovolit dát ten práh níž a vychytat tak "měkkou" rychlou kompresí všecky hrby a pangejty, aby je auto vyžehlilo. Na Příbramy jsou už kromě dír skoky, ty chceme asi řešit normální kompresí, takže musíme ten práh šoupnout trošku výše. No, a pak teda jen vyzkoušet na daných místech jak se chová komprese, či rychlá komprese v kombinaci s pružinami. Na základě těchto poznatků doladit geometrii společně s dify a stabilizátory. Coooo ? |
|
|
Zaslal: pá březen 27, 2009 10:53 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BICA Martin
Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Vaclav: To možná jo, ale nevim co dělám špatně. Zajedu okruh 4:09 ale je to riziko, prostě na krev.
Jardo: Zkoušel jsem si hejbat prahem sem tam o velký hodnoty a neviděl jsem v tom nijak zásadní rozdíl. Nevim no. |
|
_________________
|
Zaslal: pá březen 27, 2009 14:03 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KULHANEK Ales
Založen: 02. 06. 2005 Příspěvky: 197 Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)
|
Předmět: |
|
|
Tak to ja s nastvenim tlumicu vubec hybat nemuzu...Uz jsem u toho prosedel nekolik dlouhych odpoleni a zkousel, testoval a ruzne kombinoval a nikdy se mi nepodarilo udelat nejakej pouzitelnej setup...Takze jedu budto default nebo od kluku z tymu...vzdycky maj lepsi nez co vyplodim ja... |
|
_________________ Aluna
S.A.D.A.C. Motorsport
TR - Mitsubishi Lancer Evo 9 Gr.N4
WCN - Mitsubishi Lancer Evo 6.5 Gr.A8 |
Zaslal: pá březen 27, 2009 14:54 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|