Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Manuál pro nastavení auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Myslím odklon kol, tedy výsledednou hodnotu, která je vidět z venku. Podle mě tohle řešení velmi zvyšuje trakci a stabilitu řeším velkou sbíhavostí. Každopádně se kladný odklon vzadu v praxi používá na nezpevněném povrchu běžně.

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: út září 23, 2008 18:48
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Odklon do plusu je vždy odklon, kdyby byl do mínusu tak je to příklon. To by bylo v rozporu. Tak říkejme prostě odklon nebo příklon.

Jarda: No ono jak se to vezme, když dáš na rychlou kompresi vyšší hodnotu než na normální kompresi, tak zase když například budu přejíždět ty proklaté koleje tak s vysokou hodnotou se ten tlumič nestačí ani zasunout, protože klade moc velký odpor a o co se nezasune tlumič, o to vyletí celý auto. Když dáš ale menší rychlou kompresi, tak se na těchto rychlých nakopávákách pěkně tlumič stahne aniž by to tolik hodilo s celým autem, ale samozřejmě je to potřeba sladit tak, abys zase nešel do dorazů což auto taky katapultuje. Vše se musí odladit s tuhostí pružin a ostatních komponent. Sám s tim musim pořád laborovat, ale čim víc se snažíš nastavovat, tak tim víc zjišťuješ co jaká věc dělá. Chce to tu zkušenost, já jí teprve získávám. A tak jak píšu jsem to měl na N12 a jel jsem s tím téměř celou loňskou sezonu TR a podle časů to snad nebylo až tak špatný jak píšeš. Každopádně si to zkus.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: st září 24, 2008 0:09
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No, včera jsem narychlo nastavoval Lancer evo 6.5 a pak jel jako přibitý. A to jsem jel stejný setup na Francii i Příbram. Rychlou kompresi jsem měl malou a zpětný ráz trošku větší. A pak jakési laborování s tím prahem rychlé komprese a bylo to. Naprostá spokojenost.
Příspěvek Zaslal: st září 24, 2008 7:36
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vytahování tlumiče, tedy zpětný ráz by měl vždy být větší než komprese. Vidíš, že ti teda auto funguje s menší rychlou kompresí, to dolazení prahu je taky důležité.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: st září 24, 2008 12:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KORAL Vaclav





Založen: 17. 09. 2005
Příspěvky: 1351
Bydliště: Prague

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

BICA Martin napsal:
Vytahování tlumiče, tedy zpětný ráz by měl vždy být větší než komprese.

Procpak? Cim nizsi hodnota rebound, tim rychleji pruziny vrati kolo na silnici, protoze tlumic pusobi mensi silou proti pohybu... Ne?

_________________
Vašek Korál
Montek MotorSport

Image
Příspěvek Zaslal: st září 24, 2008 17:45
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No myslím že o to právě jde ne ? Aby se pružina zas tak rychle nevrátila, prostě, aby se to její odpružení nazpět ztlumilo a auto to "nevystřelilo"... opravte mne jestli se pletu.
Příspěvek Zaslal: st září 24, 2008 20:11
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
KUNCL Karel





Založen: 13. 05. 2006
Příspěvky: 552
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jj, přesně tak Jardo. Nesmíme zapomenout váhu auta, ale ta sama o sobě kmitání zmírní jen pomalu.

_________________
Image

http://www.rbrgt.cz/
Příspěvek Zaslal: st září 24, 2008 21:17
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
KUDLA Maros





Založen: 09. 07. 2006
Příspěvky: 249
Bydliště: Košice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

A neplati okrem toho ze cim mensi rebound tym viac trakce ? Tak som to pochopil z manualu, alebo je to presne opacne ? Laughing

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: st září 24, 2008 23:01
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyby to bylo jak říká Vašek, tlumiče bys tam nemusel mít vůbec. Jeho hlavní účel v seriovém autě je vlastně utlumit vracející se pružinu, která již vykonala svou úlohu a my nechceme, aby kmitala dál. U závoďáků jdeme do detailů a tlumíme víc i stlačení. Ale určitě ne tolik jako vytahování (zpětný ráz).

Maros: Ano víc trakce, ale stability rozhodně ne. Kola budeš mít sice na silnici, ale budeš se pohupovat v rytmu nezastavitelně se pohupujících pružin a hmotnost auta se ti bude přelévat sem tam a v každém momentě ti auto bude dělat něco jiného. Je třeba zkloubit stabilitu a trakci. A taky dotáčivost, nedotáčivost. Prostě je to mazec a to mě u RBR baví. Do škodovky si můžu maximálně koupit Speedpra a doufat, že tam "nějaký" útlum je.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: čt září 25, 2008 0:06
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Nebudu jmenovat, ale geometrie na Evo 9 používaná dvěma jezdci patřícími do špičky (znaménka tak, jak je zvykem v RBR):

Odklony:

Přední -2,4°; Zadní -1°
Přední -2,1°; Zadní -1°

Sbíhavost:
Přední 0 Zadní -2 mm ( -0,36°)

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: st říjen 29, 2008 17:31
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

To je řeč o asfaltu předpokládám...
Příspěvek Zaslal: čt říjen 30, 2008 8:57
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, jelikož jde o auta z MMČR, tak ta se na šotolinu ani nenastavují Very Happy

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: čt říjen 30, 2008 12:46
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MARGECANSKY Martin





Založen: 19. 04. 2007
Příspěvky: 1066
Bydliště: Moldava nad Bodvou

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

chcel by som spravit z asfaltoveho tvrdeho setupu pribramsky mäkky setup, poradte co mam presne nastavit,co + a co -, ale aby sa jazdne vlastnosti velmi nemenili, tlmice a pruziny, o kolko a kde, diky moc

_________________
CARLSBAD Rallye Team--Peugeot 207 S 2000
Příspěvek Zaslal: čt říjen 30, 2008 23:05
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JADAMEK Karel





Založen: 05. 11. 2007
Příspěvky: 121
Bydliště: Hodonín

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Totéž co Martin bych taky rád věděl. Týká se to vozidla Ford Focus WRC 06. Moje veškeré pokusy končí katastrofou:(

_________________
>>>born to be wild<<<
Příspěvek Zaslal: pá říjen 31, 2008 7:42
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RESL Jan





Založen: 27. 09. 2007
Příspěvky: 533
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Martin:Otázkou je,jestli je potřeba až tolik moc set změkčovat,já ho třeba skoro nezměkčuju.Taky nemám problém odjet s ním celou Francii.Ale je fakt,že aby auto sedělo na Příbram,tak to je základ,Francie se dá vždy nějak přežít Wink .
Karel Jadamek: Focus06 je dle mě jedno z nejhůře nastavitelných aut,které mě dělalo při nastavování na příbram docela dost starostí.Ale i to se dá.Ale co přesně Vám poradit nevím,pač je toho opravdu dost.Takže komplet celé pružiny je potřeba poladit.To samé tlumiče a hodně důležitá je i geometrie(sbíhavosti,odklony) a nezapomínat na stabilizátory.Ale říkám,toto je strašně individuální,někdo má rád,když se mu auto vlní a někdo ho má radši zase natvrdo,příbram nepříbram Wink .
Příspěvek Zaslal: pá říjen 31, 2008 8:51
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Další
Strana 8 z 14

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme