Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Myslím odklon kol, tedy výsledednou hodnotu, která je vidět z venku. Podle mě tohle řešení velmi zvyšuje trakci a stabilitu řeším velkou sbíhavostí. Každopádně se kladný odklon vzadu v praxi používá na nezpevněném povrchu běžně. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: út září 23, 2008 18:48 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
BICA Martin

Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Odklon do plusu je vždy odklon, kdyby byl do mínusu tak je to příklon. To by bylo v rozporu. Tak říkejme prostě odklon nebo příklon.
Jarda: No ono jak se to vezme, když dáš na rychlou kompresi vyšší hodnotu než na normální kompresi, tak zase když například budu přejíždět ty proklaté koleje tak s vysokou hodnotou se ten tlumič nestačí ani zasunout, protože klade moc velký odpor a o co se nezasune tlumič, o to vyletí celý auto. Když dáš ale menší rychlou kompresi, tak se na těchto rychlých nakopávákách pěkně tlumič stahne aniž by to tolik hodilo s celým autem, ale samozřejmě je to potřeba sladit tak, abys zase nešel do dorazů což auto taky katapultuje. Vše se musí odladit s tuhostí pružin a ostatních komponent. Sám s tim musim pořád laborovat, ale čim víc se snažíš nastavovat, tak tim víc zjišťuješ co jaká věc dělá. Chce to tu zkušenost, já jí teprve získávám. A tak jak píšu jsem to měl na N12 a jel jsem s tím téměř celou loňskou sezonu TR a podle časů to snad nebylo až tak špatný jak píšeš. Každopádně si to zkus. |
|
_________________
   |
Zaslal: st září 24, 2008 0:09 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
PANCOCHA Jaroslav

Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, včera jsem narychlo nastavoval Lancer evo 6.5 a pak jel jako přibitý. A to jsem jel stejný setup na Francii i Příbram. Rychlou kompresi jsem měl malou a zpětný ráz trošku větší. A pak jakési laborování s tím prahem rychlé komprese a bylo to. Naprostá spokojenost. |
|
|
Zaslal: st září 24, 2008 7:36 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
BICA Martin

Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Vytahování tlumiče, tedy zpětný ráz by měl vždy být větší než komprese. Vidíš, že ti teda auto funguje s menší rychlou kompresí, to dolazení prahu je taky důležité. |
|
_________________
   |
Zaslal: st září 24, 2008 12:04 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KORAL Vaclav

Založen: 17. 09. 2005 Příspěvky: 1351 Bydliště: Prague
|
Předmět: |
|
|
BICA Martin napsal: |
Vytahování tlumiče, tedy zpětný ráz by měl vždy být větší než komprese. |
Procpak? Cim nizsi hodnota rebound, tim rychleji pruziny vrati kolo na silnici, protoze tlumic pusobi mensi silou proti pohybu... Ne? |
|
_________________ Vašek Korál
Montek MotorSport
 |
Zaslal: st září 24, 2008 17:45 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
PANCOCHA Jaroslav

Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No myslím že o to právě jde ne ? Aby se pružina zas tak rychle nevrátila, prostě, aby se to její odpružení nazpět ztlumilo a auto to "nevystřelilo"... opravte mne jestli se pletu. |
|
|
Zaslal: st září 24, 2008 20:11 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNCL Karel

Založen: 13. 05. 2006 Příspěvky: 552 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Jj, přesně tak Jardo. Nesmíme zapomenout váhu auta, ale ta sama o sobě kmitání zmírní jen pomalu. |
|
_________________
http://www.rbrgt.cz/ |
Zaslal: st září 24, 2008 21:17 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUDLA Maros

Založen: 09. 07. 2006 Příspěvky: 249 Bydliště: Košice
|
Předmět: |
|
|
A neplati okrem toho ze cim mensi rebound tym viac trakce ? Tak som to pochopil z manualu, alebo je to presne opacne ?  |
|
_________________
 |
Zaslal: st září 24, 2008 23:01 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
BICA Martin

Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Kdyby to bylo jak říká Vašek, tlumiče bys tam nemusel mít vůbec. Jeho hlavní účel v seriovém autě je vlastně utlumit vracející se pružinu, která již vykonala svou úlohu a my nechceme, aby kmitala dál. U závoďáků jdeme do detailů a tlumíme víc i stlačení. Ale určitě ne tolik jako vytahování (zpětný ráz).
Maros: Ano víc trakce, ale stability rozhodně ne. Kola budeš mít sice na silnici, ale budeš se pohupovat v rytmu nezastavitelně se pohupujících pružin a hmotnost auta se ti bude přelévat sem tam a v každém momentě ti auto bude dělat něco jiného. Je třeba zkloubit stabilitu a trakci. A taky dotáčivost, nedotáčivost. Prostě je to mazec a to mě u RBR baví. Do škodovky si můžu maximálně koupit Speedpra a doufat, že tam "nějaký" útlum je. |
|
_________________
   |
Zaslal: čt září 25, 2008 0:06 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Nebudu jmenovat, ale geometrie na Evo 9 používaná dvěma jezdci patřícími do špičky (znaménka tak, jak je zvykem v RBR):
Odklony:
Přední -2,4°; Zadní -1°
Přední -2,1°; Zadní -1°
Sbíhavost:
Přední 0 Zadní -2 mm ( -0,36°) |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st říjen 29, 2008 17:31 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
PANCOCHA Jaroslav

Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
To je řeč o asfaltu předpokládám... |
|
|
Zaslal: čt říjen 30, 2008 8:57 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Ano, jelikož jde o auta z MMČR, tak ta se na šotolinu ani nenastavují  |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: čt říjen 30, 2008 12:46 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MARGECANSKY Martin

Založen: 19. 04. 2007 Příspěvky: 1066 Bydliště: Moldava nad Bodvou
|
Předmět: |
|
|
chcel by som spravit z asfaltoveho tvrdeho setupu pribramsky mäkky setup, poradte co mam presne nastavit,co + a co -, ale aby sa jazdne vlastnosti velmi nemenili, tlmice a pruziny, o kolko a kde, diky moc |
|
_________________ CARLSBAD Rallye Team--Peugeot 207 S 2000 |
Zaslal: čt říjen 30, 2008 23:05 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JADAMEK Karel
Založen: 05. 11. 2007 Příspěvky: 121 Bydliště: Hodonín
|
Předmět: |
|
|
Totéž co Martin bych taky rád věděl. Týká se to vozidla Ford Focus WRC 06. Moje veškeré pokusy končí katastrofou:( |
|
_________________ >>>born to be wild<<< |
Zaslal: pá říjen 31, 2008 7:42 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
RESL Jan

Založen: 27. 09. 2007 Příspěvky: 533 Bydliště: Otrokovice
|
Předmět: |
|
|
Martin:Otázkou je,jestli je potřeba až tolik moc set změkčovat,já ho třeba skoro nezměkčuju.Taky nemám problém odjet s ním celou Francii.Ale je fakt,že aby auto sedělo na Příbram,tak to je základ,Francie se dá vždy nějak přežít .
Karel Jadamek: Focus06 je dle mě jedno z nejhůře nastavitelných aut,které mě dělalo při nastavování na příbram docela dost starostí.Ale i to se dá.Ale co přesně Vám poradit nevím,pač je toho opravdu dost.Takže komplet celé pružiny je potřeba poladit.To samé tlumiče a hodně důležitá je i geometrie(sbíhavosti,odklony) a nezapomínat na stabilizátory.Ale říkám,toto je strašně individuální,někdo má rád,když se mu auto vlní a někdo ho má radši zase natvrdo,příbram nepříbram . |
|
|
Zaslal: pá říjen 31, 2008 8:51 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|