Get Adobe Flash player

 

Další z rozhovorů, které vám přinášíme bude s jezdcem třídy RC1. Navrátilec na tratě TEAM RALLY Martin Kožíšek je další příjemné překvapení. Jak je vidět během své pauzy nic ze své rychlosti neztratil a po právu se zařadil na špičku královské třídy.


Ahoj Martine, po pauze si se vrátil zpět do kolotoče TEAM RALLY. Můžeš nám říct co jsi během té pauzy dělal?

Má pauza na pluginu trvala necelé 3 roky, přičemž poslední dva roky před pauzou už jsem taky jezdil spíše jen sporadicky. Ale byl jsem na pluginu od roku 2005 a přeci jen po 5 letech už to člověka tolik nebralo, protože v té době ještě nebylo tolik tratí a navíc jsem začal studovat na vysoké škole a to společně s dalšími aktivitami vedlo k tomu, že jsem především od podzimu do jara (kdy se jezdí TR) neměl příliš volného času.


Co Tě nalákalo zpět na závodní tratě a do seriálu TR?

Před rokem v prosinci jsem si koupil konečně pořádný volant (G25) a najednou to byl úplně jiný zážitek. Začal jsem opět jezdit na pluginu, nostalgiky se starou Imprezou WRC 02 a s ní jsem také odjel pár posledních závodů Sprint Cupu 2014/2015. Pak přišly spolu s NGP "nová" WRCéčka, která jsou pro mě velkým oživením. Pořídil jsem si Fiestu WRC, vytvořil jsem nový týmový design a zbývalo najít, kde se s ní budu prezentovat. Původně jsem měl v plánu jet pouze Sprint Cup, ale když mi pak Honza Vaník týden před začátkem TR sezony říkal, že je přihlášen, rozhodl jsem se, že se po asi 5 letech vrátím do šampionátu. Na TR se mi líbí, že se jede dvou etapový formát soutěží, délka odpovídá reálným rally národní úrovně a na startu je slušná konkurence. Rovněž se mi líbí ty záležitosti okolo, jako jsou galerie ze soutěží, videa a podobně.


Tvůj comeback je zatím snový, když v půlce sezony vedeš bodování třídy RC1. Jak bys popsal prozatímní průběh sezony ze svého pohledu?

První soutěž byla asfaltová a mně jen těsně unikla bedna a vzhledem k tomu, že to bylo docela s rezervou, to byl solidní začátek. Pak přišel specifický Montekland, kde jsem asi 5 let nestartoval, což je zrovna na této soutěži znát. Je tam totiž spousta zatáček na pětku nebo šestku, které se dají držet nebo skoro držet a na to je třeba do nich správně a přesně najíždět. A na to člověk potřebuje mít ty RZty trochu najeté. Další soutěž byla na technických a částečně uklouzaných šotolinových RZtách a tam se ukázalo, že dodavatel pneumatik pro WRCéčka připravil gumy určené na mokrý povrch s hodně bídnou životností. Vzhledem k tomu, že já preferuji spíš agresivní a rozevlátější styl, jsem některé RZty na mokru dojížděl doslova na plátně. Navíc jsem ještě ve druhé etapě jednou špatně zvolil gumy, takže celkové pocity nic moc. Další soutěž byla na mém oblíbenějším asfaltu a jelikož nám stupně vítězů zatím vždy těsně unikly, byl cíl pro tuto soutěž jasný. Nakonec to byla první bezproblémová soutěž letošní sezony, kde jsem mohl být se vším spokojen a bylo z toho mé první celkové vítězství v soutěži TR, navíc po velkém boji, takže radost veliká. Poslední soutěž první půlky sezony byla charakterem podobná Monte Carlu. První etapa se jela jen na lehce namrzlých asfaltových cestičkách a pro mě to až do poslední RZty byla jedna z nejpovedenějších etap, jaké jsem kdy zajel. Ale na zmíněné poslední RZtě jsem udělal zbytečnou chybu, což mrzelo o to víc, že jsem měl v tu chvíli solidní náskok. V druhé etapě to pak byl velký boj s Lukášem Večeřou, který se na sněhu ukázal jako rozený seveřan a udržet nevelký náskok před ním dalo hodně práce.

Jak vidíš své šance do druhé poloviny sezony?

Osobně mam nejraději asfaltový povrch a v druhé polovině sezony už tolik asfaltu nebude. Ty dvě šotolinové soutěže, co se zatím odjely, byly aspoň pro mě dost netypické, takže zatím odpovídající porovnání nemám. Těžko tedy něco předpovídat. Nicméně cíl před sezonou byl jezdit konstantně, sbírat body a zkusit skončit do 3. místa. U tohoto cíle bych zůstal i pro druhou půlku sezony.


Společně s Janem Vaníkem jste čtvrtí v týmovém hodnocení třídy. Panuje s tímto spokojenost?

Spokojenost panuje. Mezi třetím a pátým místem je to vyrovnaný, což velí k tomu pokusit se to 3. místo urvat, ale když to nevyjde, tak rozhodně smutnit nebudeme.


Je něco co bys chtěl vzkázat soupeřům do druhé půlky sezony případně do nového kalendářního roku?

Aby to s tou rychlostí nepřeháněli. :-D Teď vážně, chtěl bych všem popřát, aby si i nadále na RBR nacházeli to, co je baví. Ať už jsou to souboje o vteřiny, dosahované časy, zajeté výsledky nebo pouhý pocit z rychlé jízdy. Myslím, že to, jakým způsobem stále žije již téměř 12 let stará "hra", je malý zázrak. V současnosti máme díky nadšeným modelářům stovky aut a desítky (nebo už také spíš stovky) tratí. A je úžasný, že můžem nasednout v podstatě do jakéhokoliv auta, na které si vzpomeneme, a prohánět se s ním třeba po českých RZtách. Doufám proto, že i nadále bude RBR komunita minimálně stejně velká a že budou šampionáty typu TR, díky kterým bude RBR dál žít, protože srovnatelného nástupce se asi nedočká.

 

 

Aktualizováno (Pátek, 01 Leden 2016 19:53)

 

Aktualizováno (Čtvrtek, 31 Prosinec 2015 10:34)

 

Po třídě dvoukolek a historických vozů, padla tentokrát volba na oslovení jezdce z třídy RC2. Což byl o to větší oříšek, protože se velmi těžce vybíralo koho oslovit. Jak jistě víte, tato třída je vůbec nejvyrovnanější a na boj o bednu tu může již před startem závodu pomýšlet minimálně devět jezdců! Nakonec ale padla volba na relativně neznámého jezdce. Aspoň tedy před startem sezony neznámého a od této sezony sadackého Miroslava Kvasničáka.

Ahoj Míro, před začátkem sezony jsi přešel z NEXUS Racingu do obnoveného SADACu. Co Tě vedlo ke změně týmu a návratu na tratě TR?

Ahoj Jendo, ahoj všichni čtenáři, před začátkem sezóny jsem měl hroznou chuť zase závodit pořádně (TeamRally), zase... TR jsem sice absolvoval již dříve, ale nikdy jsem se do toho pořádně neponořil, letos jsem fakt chtěl, takže jsem zkoušel víc testovat, ty ses mě pak ptal, jak to se mnou bude, jestli do toho půjdu, hned jsem ti řekl, že rozhodně ano, chvíli potom mi přišla nabídka od Hoffiho, jestli nechci jezdit pod jeho týmem, váhal jsem a nakonec jsem se rozhodl pro něj, v NEXUS Racingu jsem působil hodně pasivně, chtělo to prostě změnu.

 

Téměř v každém závodě jsi bojoval o stupně vítězů. Čekal bys před startem sezony, že se ti bude takto dařit?

Noo to asi nee, věděl jsem, že naše třída(RC2) je hrozně nabouchaná, kluci(včetně tebe) jste v TR hrozně vyježděný, v každých podmínkách, na každém povrchu.. o to víc mě těší a hlavně překvapuje, že se na těchto soubojích (ne vždy teda) podílím taky. Když vyšly nové fyziky, dostával jsem všude na turnájcích hroznej kouř, takže i z toho důvodu jsem si nedělal nějaké iluze o dobrých výsledcích. Největší pomocník pro mě je rozhodně Hoffi, kterého zdravim a posílám veřejný dík :D, páč mi připravuje auto a jde mu to, myslím si hodně dobře :). To, že jsem dokonce bojoval párkrát o bednu mě těší, ale radši bych jí už vybojoval. Nejblíž jsem k ní měl asi na KCM, kde mi kluci ve druhý etapě ale ukázali záda a bylo vymalováno :)

 

Můžeš nám popsat průběh první poloviny sezony z tvého pohledu?

Sezóna začala asfaltem, ke kterému mam nejblíž, bylo jasný, že právě tady bych mohl zjistit jak na tom budu a to se potvrdilo. Druhý Montek byl rozhodně o dojetí a učení se, což se, myslim si taky vydařilo a třešničkou na výsledku byl souboj se Šnekem, který na poslední RZ chyboval. HSF byla dobře rozjetá soutěž, na mokrý šotce jsem se cítil jako ryba ve vodě, ačkoliv jsem na tom povrchu měl odjeto fakt minimum, po první etapě jsem držel skvělou pátou pozici, ve druhý etapě jsem ale chyboval, ale to je rally a někdy to přijít prostě muselo :). KCM rozhodně nejlepší rally z mýho pohledu, užíval jsem si každou RZtu, ale na kluky to nakonec nestačilo. A poslední Iridium, která byla taky výborně rozjetá, mě bohužel potopil můj počítač, ale to se prostě někdy stane..

Po druhém závodě k Tobě naskočil další uprchlík z NEXUSu a též velký rychlík Honza Mořkovský. Prozatím jste čtvrtí v týmovém hodnocení třídy RC2. Jste spokojeni a nebo spíš pokukujete po vyšších příčkách?

Honza je velký rychlík, věřím tomu, že ve druhé polovině ještě ukáže co v něm je. Čtvrtý nechce skončit asi nikdo :), rozhodně se pokusíme zabojovat o bednu, ale vzhledem k bodovému rozdílu a tvrdé konkurenci, to asi nebude lehká záležitost.

 

Jezdíš s Fabii R5. Proč? Zkoušel si i jiné závodní stroje?

Fabie R5 je pro mě srdcovka ale hlavně především stroj kterému můžu hodně věřit a vím co od něj čekat. Dřív jsem jezdil dlouho Fabii S2k se kterou jsem byl maximálně spokojenej, nebyl tudíž důvod měnit značku. Zkoušel jsem DS3 R5 o které jsem slyšel samou chválu, ale ty bageťáci mi prostě nesedí, nějak jsem to auto nemohl chytnout do pazoury.

 

Je něco co bys chtěl vzkázat soupeřům do druhé půlky sezony případně do nového kalendářního roku?

Soupeřům přeji do nového roku rozhodně jen to nejlepší, hlavně zdraví a ať jim to i nadále jezdí...jo a taky bych chtěl udělat aspoň jednu bednu a zabojovat o celkový TOP 5, tak ať s tím počítají :D. piiic

 

Aktualizováno (Středa, 30 Prosinec 2015 13:00)

 

Další jezdec, kterého jsme oslovili k rozhovoru je Jiří Petera, aktuálně vedoucí muž třídy historických vozů. Jirka udělal na nových fyzikách velký skok kupředu a na druhé v pořadí má náskok 38 bodů. Tohle všechno jsou důvody k položení pár otázek.


- Ahoj Jirko, v polovině aktuální sezóny se Ti opravdu hodně daří. Mohl bys nám popsat své dosavadní působení svými slovy? Jak se Ti líbili jednotlivé závody, jak se ti na nich jelo atd…

Ahoj všem. Ano, je to pravda, sám jsem zaskočen, že jsem v hodnocení jezdců tam, kde jsem. Výsledky z jednotlivých podniků ovlivnilo mnoho faktorů. Ten nejpodstatnější, který mě ale napadá je, že už jsem se za ta léta vyškolil svými chybami a začal jet více hlavou. Byl to právě první letošní, navíc, domácí podnik, kde jsem po zpackané první etapě viděl, že bych mohl mít šanci zkusit jet o lepší umístění než v předchozích ročnících Team rally. Taky jsem si často vzpomněl na juniora (Jirka Petera jun. – pozn. redakce), který v době aktivního působení RBR patřil mezi nejrychlejší jezdce a bylo na čase oživit v paměti naše jméno :). Z podniků se mi líbil Montek, to je vždycky svátek stát na startu a povozit se tu. V cíli rally se mi líbilo i na KCM, z které jsem měl před startem obavy díky těžké skladbě. Ostatní podniky byli taky pěkné, především Kizz-me rally :)


- Díky NGP fyzikám je teď o Tobě slyšet více než kdy předtím a jsi jeden z nejčastěji viděných jezdců ve video reportážích. Dá se tedy říct, že Ti nové fyziky sedly? A proč jsi zvolil pro své jezdění zrovna Deltu?

NGP se v mém dědečkovském PC objevilo za pět dvanáct jen díky šikovným kolegům z týmu, především Vojtovi s Kubou a tím padlo i rozhodnutí o mém startu do letošního ročníku. Zbývalo jen rozřešit otázku, do které ze zbývajících volných tříd v našem týmu nastoupit. Já se beru za univerzálního jezdce a na otázku zda bych jel historiky, jsem flegmaticky kývnul. Pak už jen dořešit kolegu do třídy, kterého jsem možná trochu dokopal k tomu, aby jel třídu se mnou. Určitě jsem rád, že to tak dopadlo. Výběr auta byl právě na Kubovi, který má společně s Danem největší podíl na autech v celé naší týmové garáži, holt jsou to šikulové!


- Jaké máš doposud největší soupeře? Je někdo, koho si při závodech opravdu hlídáš a sleduješ ho?

Kluky určitě sledovat musím, především pak Ptáka s Kovařou. Zpočátku sezóny to tak nevypadalo a na popředí byli jiní jezdci. S blížící se půlkou sezony začal ztrácet svými chybami Ludvík Kala, z něj jsem měl po třech podnicích velké obavy, vypadalo to od něj na velkou spolehlivost ve sbírání velmi pěkných umístění. Snad se vrátí zpět do bojů .Radost mi dělá týmový kolega, už zmíněný Kuba Rojek. Jet s ním o pohár ve třídě je radost, navíc se neustále drží v boji o bednu mezi jednotlivci.Uvítal bych i návrat sporadicky startujícího Médi (Karel Kuncl) a taky Tom Jarolímek by mohl dát ježdění víc.


- Velmi dobře se daří také celému týmu Kizz-me. Jaká panuje v týmu nálada v tomto Vánočním období?

Je tomu tak, daří se. Tým Kizz-me WRT funguje po všech stránkách. Od promyšlených nasazení jezdců do tříd, přes komunikaci, nominace, podporu při závodech a celkově týmového ducha si ani jinou pozici než v boji o pohár TR nezaslouží. Nálada je skvělá, komunikuje se před jednotlivými podniky i po nich a každý se snaží za podpory kolegů při závodech vytěžit co nejvíce. V týmu nám funguje i servisní zázemí, kdy jezdci čekající v cíli už vaří se svými hosteskami kafíčko a na výběr máme i jiné lákavé nápoje :)


- Je něco co bys chtěl vzkázat soupeřům do druhé půlky sezony případně do nového kalendářního roku?

Všem účastníkům přeji pohodové dny v tomto i Novém roce, zdravíčko a jen to nejlepší na tratích i osobním životě. Soupeřům ve třídě, třeste se. Čeká nás tak trochu závod od nuly s novými auty v polovině sezóny. Těším se na nové souboje a všem přeji zážitek z každé RZ. Chtěl bych také poděkovat celému realizačnímu týmu TR za pořádání a vzkázat držte se! Ahoj

 

Aktualizováno (Pondělí, 28 Prosinec 2015 18:20)